آفتاب

درخواست نتانیاهو برای جلب حمایت کشورهای اروپایی

درخواست نتانیاهو برای جلب حمایت کشورهای اروپایی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم از یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت کنند به گرمی استقبال می‌کند، از کشورهای اروپایی خواست تا از اسرائیل در "مقابله با تروریسم" حمایت به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی که در کلیسای مرکزی پاریس برگزار شد، نسبت به افزایش اقدامات تروریستی به ویژه با بازگشت هزاران تروریست از جنگ‌ها و درگیری‌های خاورمیانه به اروپا هشدار داد و گفت: یهودیان فرانسه حق دارند هرجا که بخواهند در امنیت و صلح زندگی کنند و حتی حق دارند به "سرزمین اجدادی" خود بازگردند چراکه استقبال گرمی از آنها صورت خواهد گرفت.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد: من از کشورهای اروپایی می‌خواهم تا همانطور که اسرائیل از آنها حمایت به عمل آورده آنها نیز از اسرائیل حمایت به عمل آورند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پیش از آنکه برای شرکت در راهپیمایی پاریس عازم فرانسه شود، گفته بود: من به پاریس می‌روم تا در راهپیمایی علیه تروریسمی که تمامی بشریت را تهدید می‌کند و از سال‌ها پیش به آن هشدار داده بودیم با سایر رهبران جهان شرکت کنم.

وی افزود: من در راهپیمایی ویژه‌ای با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه شرکت کرده و به آنها اعلام می‌کنم که ما آماده استقبال گرم از یهودیانی هستیم که بخواهند به اسرائیل مهاجرت کنند.

اخیراً در حمله افراد مسلح به نشریه طنز «شارلی ابدو» چند تن کشته و زخمی شدند. همچنین در جریان گروگان‌گیری در فروشگاه مواد غذایی ویژه یهودیان در پاریس نیز چهار یهودی کشته شدند.

فرانسوی‌ها نیز راهپیمایی گسترده‌ای را با حضور برخی رهبران کشورهای جهان در محکومیت حملات تروریستی برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N671094

وبگردی