آفتاب

تعداد قربانیان درگیری‌های شرق اوکراین به 4808 تن رسید

تعداد قربانیان درگیری‌های شرق اوکراین به 4808 تن رسید

آژانس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی نوشت، بیش از 2 / 1 میلیون تن در پی درگیری‌های نظامی شرق اوکراین از خانه‌های خود آواره شده و یا به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آژانس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در این گزارش گفت: 633 هزار و 523 تن در ابتدا در اوکراین بی‌خانمان شدند در حالی که 593 هزار و 622 تن دیگر از 27 دسامبر سال 2014 تا 9 ژانویه سال جاری میلادی به کشورهای همسایه فرار کردند. روسیه اصلی‌ترین مقصد این پناهندگان است که از اقدامات خصمانه در دونتسک و لوهانسک فرار می‌کنند.

دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل برآورد می‌کند، 4 / 1 میلیون تن در مناطق درگیر اوکراین بسیار آسیب پذیر و نیازمند کمک هستند. از 28 نوامبر سال گذشته میلادی 2 / 5 میلیون تن در این مناطق زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده است، از آوریل سال گذشته میلادی که این عملیات نظامی در اوکراین آغاز شده به طور کلی 4808 تن از جمله 298 قربانی سقوط هواپیمای مالزی جان خود را در شرق اوکراین از دست دادند.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد، مردمی که در مناطق درگیر اوکراین زندگی می‌کنند به غیر از مشکلات مالی از کمبود مواد غذایی اولیه و دارو و وسایل بهداشتی نیز رنج می‌برند و مجبورند با تمام این مشکلات در شرایط سرد زمستان زندگی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: با نهایت تاسف جامعه بشری به افزایش فعالیت‌های نظامی و تشدید اقدامات خصمانه و خشونت آمیز اشاره می‌کنند. گزارش‌های متعددی از پرتاب راکت به شهرهای دونتسک و لوهانسک منتشر شده که نشان دهنده نقض مکرر، آتش بس صورت گرفته است.

انتظار می‌رود رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین 15 ژانویه (25 دی) برای رسیدگی به مشکلات و نگرانی‌های انسانی در پایتخت قزاقستان دیدار کنند اما هنوز این نشست تایید نشده است.

انتهای پیام

کد N670959

وبگردی