آفتاب

کاشفی: ویژه‌خواران و تبعیض‌طلبان به دنبال تفرقه و دودستگی بین مردم هستند

کاشفی: ویژه‌خواران و تبعیض‌طلبان به دنبال تفرقه و دودستگی بین مردم هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آنان که به دنبال رانت، ویژه‌خواری، تبعیض و امتیازات ویژه هستند سعی در ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم دارند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری درباره اتحاد و اتفاق ملی و چگونگی حاصل شدن آن، گفت:‌ وقتی یک کشور و جامعه‌ای همبستگی ملی داشته باشند و انسجام ملی را مورد توجه قرار دهند بالاترین دستاوردها را به دست خواهد آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق بین مردم باید به عنوان محور اتحاد قلمداد شود، اظهار کرد: قانون اساسی باید بین همه افراد روشنفکر، تشکل‌ها و احزاب سیاسی معیار قرار بگیرد و در این راستا همه بدانند که در برابر قانون از یک جایگاه برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردمی که در ایران زندگی می‌کنند حق زندگی کردن دارند و دارای حقوق مساوی هستند و همگی دلسوز آینده کشور به شمار می‌روند و برای این کشور احساس نگرانی می‌کنند بنابراین سازمان‌های نظارتی همچون شورای نگهبان و همچنین قوه قضاییه، مجریه و مقننه باید همه افراد را عضو این جامعه بدانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر چنین نگاهی حاکم شود که همه افراد عضو این جامعه هستند و برخورد تبعیض‌آمیزی وجود ندارد انسجام به وجود خواهد آمد و تبدیل به اتحاد و وحدت ملی می‌شود و بر این مبناست که روز به روز کشور ما توسعه پیدا خواهد کرد.

کاشفی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم هستند، گفت: آنان که به دنبال رانت، تبعیض و امتیازات ویژه هستند سعی در ایجاد تفرقه و دودستگی بین مردم دارند. اینها کسانی هستند که به شیوه‌های مختلف سعی می‌کنند تا زمینه‌ای برای سوء استفاده را فراهم کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اتفاقا این افراد خود را بیش از همه پیروان دین و کشور می‌دانند و احساس نگرانی می‌کنند ولی در عمل کاری انجام نمی‌دهند، گفت: اگر قانون را ملاک قرار دهیم کسانی که به دنبال این هستند تا به نحوی تنها منافع خود را در نظر داشته باشند شناسایی خواهند شد.

وی در ادامه مردم را تکیه‌گاه اصلی کشور و دولت خواند و خاطرنشان کرد: ضمن اینکه دولت باید به مسائل مربوط به سیاست خارجی، رفع تحریم‌ها و مذاکرات توجه داشته باشد مسائل داخلی را نیز باید با اهمیت بداند. در این راستا ضمن نظرخواهی از تشکل‌های مختلف و کارشناسان می‌توان از پیشنهادات آنها استفاده کرد و در این صورت است که مردم احساس مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید مسائل مختلف از جمله موضوع کاهش قیمت نفت و وابستگی اقتصاد ما به نفت را برای مردم توضیح داد و به آنها گفت که با بسیج عمومی و اراده قوی می‌توان در این مسیر گام‌های مثبتی برداشت، افزود: ارتباط دو سویه بین دولت و مردم باعث می‌شود تا مردم متوجه شوند همان‌طور که روزی دل به این دولت و شعارهای آن داده‌اند امروز هم به این دولت اعتماد دارند و امیدوارند که وضعیت کشور روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام

کد N670921

وبگردی