آفتاب

تقدیر دبیرکل سازمان ملل از اقدامات نخست‌وزیر هند

تقدیر دبیرکل سازمان ملل از اقدامات نخست‌وزیر هند

دبیرکل سازمان ملل متحد که به هند سفر کرده است، از تلاش‌های نخست وزیر این کشور در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان سفرش به هند با نارندرا مودی، نخست وزیر هند دیدار کرد.

در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد از نخست وزیر هند به خاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی روبه رشد در این کشور و همکاری دهلی‌نو با سازمان ملل قدردانی کرد.

بان کی‌مون همچنین از طرح مودی برای افزایش استفاده از انرژی‌های خورشیدی و باد در هند استقبال کرد. در جریان دیدار بان کی‌مون با مودی، دو طرف همچنین درباره اهمیت اقدام در راستای تغییرات زیست محیطی گفت‌وگو کردند.

بان کی مون پس از پایان سفرش به هند به هندوراس و ال سالوادور خواهد رفت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا به همراه دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس بین المللی سرمایه‌گذاری در هند شرکت کردند.

کری به همراه بان کی مون در کنفرانس بین المللی سه روزه ای که با موضوع سرمایه گذاری در ایالت گجرات در غرب هند برگزار شد، حضور یافته و درخصوص موضوعات مختلف از جمله راهپیمایی اتحاد ملی در فرانسه و مسأله سرمایه گذاری های بیشتر در هند سخنرانی کردند.

کری در صدر یک هیئت آمریکایی و در جمع مدیران اجرایی کسب و کار و مسئولان شرکتهای بین المللی که برای شرکت در این اجلاس سالانه به ایالت گجرات هند آمده بودند، بر لزوم گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری در این کشور تأکید کرد.

جان کری در سخنان خود در ابتدا به اعلام اتحاد و همبستگی با مردم فرانسه پرداخت و گفت: ما در کنار یکدیگر می ایستیم؛ نه از روی خشم و غضب، بلکه به نشانه همبستگی و تعهد برای مقابله با افراطی گری.

انتهای پیام

کد N670795

وبگردی