آفتاب
سردار جلالی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از دانش «مهندسی سازه» برای کاهش مدل‌های تهاجمی تخریب

لزوم استفاده از دانش «مهندسی سازه» برای کاهش مدل‌های تهاجمی تخریب

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حال حاضر، مدل‌های تخریب در جهان متفاوت شده و باید با استفاده دانش مهندسی سازه، مدل‌های تهاجمی تخریب را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جلالی در اولین همایش ملی مهندسی سازه ایران اظهار داشت: تهدید‌ها در کشورهای مختلف جهان تغییر ماهیت داده و در چارچوب‌های جدیدی شکل گرفته اما وظیفه پدافند غیرعامل کاهش آثار این تهدیدات است.

وی افزود: پدافند غیر عامل مجموع اقدامات غیرمسلحانه برای افزایش پایداری و تسهیل مدیریت بحران به همراه بازدارندگی دفاعی در برابر انواع تهدیدات است.

سردار جلالی با بیان اینکه باید مصونیت در تمام پیکره کشور به وجود آید، اظهار داشت: این مساله سبب آسیب‌ناپذیری تمام زیرساخت‌ها، زیربنا‌ها و ساختارهای فیزیکی، انسانی، معنوی و سایبری کشور می‌شود.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل، هم اکنون مدل‌های تخریب در جهان متفاوت شده و باید با استفاده دانش مهندسی سازه، مدل‌های تهاجمی تخریب را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: در مدیریت بحران، برنامه‌ریزی بسیار ضروری است تا با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، میزان آسیب‌پذیری سازه‌ها و بخش‌های مختلف به لحاظ استراتژیکی کمتر شود.

اولین همایش ملی مهندسی سازه ایران با حضور متخصصان و مهندسان حوزه ساخت و ساز و سازه‌های بزرگ و با ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی و علمی این حوزه، از امروز در تهران آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

کد N670620

وبگردی