آفتاب

تقدیر و تشکر از سفیر ایران در مراسم مولود النبی (ص) در دارالسلام

تقدیر و تشکر از سفیر ایران در مراسم مولود النبی (ص) در دارالسلام

به مناسبت ایام میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، مراسم باشکوه مولود النبی (ص) با حضور گسترده شخصیت‌ها و شیوخ و اقشار مختلف مردمی و با پوشش زنده مراسم توسط شبکه‌های مختلف تلویزیونی، در میدان بزرگ نازی مواجای شهر دارالسلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که میهمان ویژه آن، عبدالرحمن، دبیرکل حزب حاکم (CCM) بود ، جمعی از سفیران و نمایندگان سفارت‌خانه‌ها مثل عمان، مصر، ترکیه، روسیه، فلسطین به‌علاوه صدیق استاندار دارالسلام، شیخ عبدالله ام نیاسی قاضی القضات تانزانیا، شیخ موسی سالم رهبر فرقه قادریه تانزانیا، شیخ حمید جلال روحانی برجسته شیعیان اثناعشری بومی و شیخ اباصالح روحانی متنفذ اهل تسنن حضور داشتند و از سفیر جمهوری اسلامی ایران به‌همراه مرتضی صبوری رایزن فرهنگی دعوت به‌عمل آمده بود.

در این مراسم که با مدیریت شورای عالی مسلمانان تانزانیا (باکواتا) هماهنگ شده بود، شیخ الهادی، شیخ بزرگ دارالسلام طی سخنانی پیرامون نقش اسلام در زندگی بشری و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در باب تعالی و رشد بشر سخنرانی کرد.

او با اشاره به خصوصیات پیامبر عزیز اسلام (ص)، رفتار ایشان را الگویی والا برای مسلمانان برشمرد و با اظهار تاسف از وجود افراط گرایی و خشونت در برخی کشورها به‌نام اسلام، آن را محکوم و خواستار اتحاد مسلمانان حول وجود شریف نبی مکرم اسلام (ص) شد.

وی با اشاره به این که در مراسم مذکور علمای شیعه اثنی عشری و سایر فرق مذهبی هم حضور دارند، این حضور را نشانه انس و الفت و برادری مسلمانان در تانزانیا دانست که لازم است آن را حفظ و تقویت کرد.

از نکات مهم در مراسم مذکور تقدیر و تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران به پاس آن چه که تلاش آنان جهت تقویت وحدت اسلامی خوانده شد، بود و از سوی شیخ الهادی و دبیرکل حزب هدایایی به ایشان اهداء شد و متقابلا از سوی سفیر کشورمان نیز از آنان با اهدای هدایایی تقدیر شد که با توجه به حضور سایر سفیران و نمایندگان دیپلماتیک از برخی کشورهای اسلامی و پوشش گسترده و زنده مراسم در کانال‌های تلویزیونی، بازتاب قابل توجهی داشت.

در ادامه مراسم دیگر سخنرانان از جمله دبیرکل حزب حاکم هم در باب اوصاف و ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) و لزوم تبعیت از ایشان برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی و پرهیز از اختلاف و تفرقه نکاتی را بیان داشتند. و در فواصل برنامه نیز گروه‌های مولودی خوانی ابیاتی از قصیده برزنجی در وصف پیامبر (ص) را به زیبایی اجرا کردند.

انتهای پیام

کد N670514

وبگردی