آفتاب
مدیرحوزه های علمیه:

نهمین اجلاس سراسری "جامعه مدرسین و علمای بلاد" در قم برگزار می شود

نهمین اجلاس سراسری "جامعه مدرسین و علمای بلاد" در قم برگزار می شود

نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با سخنرانی آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته هشتمین همایش علمای بلاد با عنوان نیم قرن حضور در قم برگزار شد و امسال نهمین همایش با موضوع اقتصاد و فرهنگ و مدیریت جهادی در قم برگزار می‎شود.

مدیر حوزه‌‏های علمیه گفت: امسال با دعوت از بیش از 1600نفر از علمای بلاد همایشی پربار تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد؛ البته در این بین همایش‎های منطقه‎‌ای نیز برگزار می‎شود که ششمین دوره آن در شیراز برگزار شد.

وی افزود: امسال در سه کمیسیون نقش روحانیت در تبیین اقتصاد مقاومتی، نقش روحانیت در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی با رویکرد سبک زندگی اسلامی و همچنین نقش روحانیت در تبیین امور تبلیغی و اجتماعی با رویکرد امربه معروف و نهی از منکر بررسی می‎شود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این همایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (24 و 25 دیماه) هفته جاری در موسسه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی و در روز اختتامیه یعنی روز پنجشنبه آیت‌الله‎العظمی سبحانی برگزار خواهد شد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: یکی از برنامه‎‌های اصلی این همایش، ابلاغ مصوبات این اجلاسیه به خصوص علمای بلاد به دستگاه‎های مختلف فرهنگی و اجرایی کشور است.

انتهای پیام

کد N670396

وبگردی