آفتاب

پنتاگون: مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان مایه نگرانیست

پنتاگون: مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان مایه نگرانیست

وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر همکاری با اسلام‌آباد برای تشدید عملیات علیه تروریسم اعلام کرد که «مخفیگاه‌های امن» برخی گروه‌های شبه‌نظامی در پاکستان، مدت‌هاست به مساله‌ای نگران‌کننده برای ما و منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: این وظیفه پاکستان است که برای حفظ منافع خود به مبارزاتش علیه تروریسم ادامه دهد. مردم پاکستان نیز همانند قربانیان پاریس، قربانی ترور هستند.

وی افزود: به ما ارتباطی ندارد که بخواهیم دولت پاکستان را تحت فشار بگذاریم. این وظیفه دولت پاکستان است که با توجه به منافع خود و منافع مردمش به این تهدید رسیدگی کند.

آدمیرال جان کربی ادامه داد: همکاری نظامی آمریکا و پاکستان برای بهبود شرایط ادامه می‌یابد و آمریکا به حمایت از پاکستان در رسیدگی به تهدید مشترک تروریسم ادامه می‌دهد. این یک تهدید و یک چالش مشترک است که همه ما با آن مواجه هستیم. کمک برای رفع این تهدید به نفع ما نیز هست و به آن ادامه خواهیم داد.

وی بار دیگر با تاکید بر این مساله که تروریسم تهدیدی مشترک برای پاکستان و آمریکا است، گفت: مخفیگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان مدت‌هاست که به مساله‌ای نگران‌کننده برای واشنگتن تبدیل شده و مدت‌ها موضوع مذاکرات با همتاهای پاکستانی بوده است.

بار دیگر یادآور می‌شوم که مردم پاکستان نیز همانند مردم پاریس قربانی تروریسم هستند. مردم پاکستان حقیقتاً به دنبال کمک آمریکا هستند چراکه آنها قربانیان بی‌گناه این امر محسوب می‌شوند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: تروریسم یک چالش جهانی و گسترده است و شکست و غلبه بر آن نیازمند همکاری است. حملات پاریس یادآور ناگواری است که به ما می‌گوید، این تهدید چقدر جدی است و برای مبارزه با این تهدید چطور باید به همکاری‌های نزدیکتر در جامعه بین‌الملل ادامه دهیم.

انتهای پیام

کد N669822

وبگردی