آفتاب
نماینده شبستر:

از آفت‌هایی که می‌تواند منشا عقب‌ماندگی یک جامعه باشد آفت‌های کلامی است

از آفت‌هایی که می‌تواند منشا عقب‌ماندگی یک جامعه باشد آفت‌های کلامی است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آفت‌هایی که می‌تواند منشاء عقب‌ماندگی یک جامعه باشد آفت‌های کلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی علیلو طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: آفت‌هایی مثل دروغ، غیبت، اتهام‌زنی‌های بی‌اساس، تمسخر، زخم و زبان، وعده بی‌اساس و شعارهای بی‌پایه که اقدامی به دنبال نداشته باشد باعث ضعف یک جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر چنین خطاهایی از خواص جامعه از دولتمردان، سیاستمداران و مدیران ارشد یا مجلسی ها سر بزند سهو و عمد ندارد و بر اساس آیه شریفه حتی اگر سهوی باشد گناهی نابخشودنی است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 36 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در تمام ادوار مجلس و دولت ها همچنان شعار و وعده مبارزه با فساد خصوصا فساد اقتصادی گوش و ذهن مردم عزیز ما را پر می کند و گاهی کر می کند اما در عمل بدون تعارف باید گفت نه تنها فساد همچنان باقی است بلکه رشد هم داشته است.

علیلو در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به بخش‌هایی از پیام مقام معظم رهبری به مسئولان برگزار کننده همایش بزرگ مبارزه با فساد اشاره کرد.

وی ادامه داد: فساد در کوچه و برزن های شهر نیست، ریشه فساد در اطراف خودمان، در روی میزهای ما، در اتاق‌های کار ما و در لا به لای دستورات، انتخاب ها، انتصاب های ما است، اینکه آمار و ارقام نادرست اعلام شود و اینکه یک وزیر به صورت علنی از رانت و انحصار حمایت کند، فساد است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مستندات می گویم اینکه ما ضرر و زیان های حاصل از سوءمدیریت خودمان را از جیب و پول مردم جبران می‌کنیم و اینکه در یک فرآیند مدیریتی اما مجرمانه هیأت مدیره‌های شرکت های زیان ده که گاه مستقیم و گاه غیرمستقیم منصوب به دولت‌ها می باشند، از ریخت و پاش ها و پاداش‌های غیرقانونی آنچنانی بهره‌مندند فساد است همچنین اینکه افراد ناشایست و نالایق که در گذشته فساد خانوادگی و رانت‌خواری آنها در پست های منصوبی از طرف دولتی ها محرز بوده دوباره به کار گرفته می‌شوند، فساد است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست، بسیاری سخن ها، سخنرانی ها، خطابه ها و شعارها، گفته ها و گفتمان ها از زبان مجلسی ها و دولتی ها فضای سیاسی و اجتماعی کشور را در بر گرفته است، ولی مع‌الاسف همه آن گفته‌ها و سخنرانی‌ها سخن بود و در قالب سمیناری هزینه بر و نه در عمل. در حالی که ایران عزیز این اولین بار نیست که مردم در راه مبارزه با استعمار روباه صفت و طماع غربی دست به چنین اقدامی می زند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این موضوع که در اوج ماجرای مشروطیت، عوامل انگلیس در ایران به روش های مختلف سعی داشتند با سوءاستفاده از شرایط سیاسی داخل ایران، سلطه تمام عیار اقتصادی خود را با ترویج انواع کالاهای وارداتی بر ایران حاکم کنند، گفت: در این شرایط بود که علمای بزرگی همچون آقانجفی اصفهانی، آیت الله محمدحسین فشارکی، ابوالقاسم دهکردی، شیخ مرتضی رئیسی، میرزا محمد تقی مدرس، سید محمدباقر بروجردی، میرزا محمد جویباری و بعضی دیگران پیمان نامه ای را امضا کردند.

علیلو ادامه داد: در متن این پیمان نامه آمد: "1- قباله جات و احکام شرعی از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود، اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی کنیم. 2- کفن اموات اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه های دیگر ایرانی باشد متعهد شده ایم بر آن میت ها نماز نخوانیم» و در ادامه آن پیمان نامه از لباس، خوراک، مهمانی ها، هزینه های جلسات خود ذکر کردند، پیمان امضا کردند و خود را در عمل بر همه افراد جامعه مقدم دانستند لذا آیا امروز حاضریم که لاقل پیمانی ببندیم که حتی از لباس های دوخت خارجی استفاده نکنیم که اگر چنین توفیقی حاصل کنیم می توانیم الگوی جامعه خود در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام

کد N669789

وبگردی