آفتاب

اعلام دولت جدید در مالی و برکناری 7 وزیر

اعلام دولت جدید در مالی و برکناری 7 وزیر

رئیس‌جمهوری مالی اسامی هفت وزیر جدید را اعلام کرد و اعضای کابینه در پست‌های اقتصادی و دفاعی در این کشور بحران‌زده غرب آفریقا جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم بوبکار کیتا، رئیس‌جمهوری مالی با صدور حکمی مودیبو کیتا را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد؛ این اقدام روز شنبه پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر پیشین با افزایش فشارها استعفا داد.

تیمان اوبر کولیبالی، وزیر خارجه سابق مالی در دولت جدید وزارت دفاع و امور کهنه سربازان را به دست گرفت.

از سوی دیگر، ممدو ایگور دیارا یک بانکدار است که وزارت اقتصاد و دارایی را عهده‌دار شد. دولت جدید با چالش‌های زیادی در این کشور بحران‌زده روبه‌رو است. این کشور در سال 2012 پس از آنکه گروهی از افراط‌گرایان کنترل بخش وسیعی از شمال مالی را برای ماه‌ها در اختیار داشتند وارد بحران شد و سرانجام فرانسه مداخله نظامی کرد.

یکی از نزدیکان رئیس‌جمهوری مالی گفت: این دولت جنگ است اما همچنین تیمی است که باید برقراری صلح را در شمال مالی در اولویت قرار دهد. انتصاب نخست‌وزیر جدید مالی روز پنجشنبه انجام شد و وی پیشتر نماینده رئیس‌جمهور در امور مذاکره صلح با شورشیان شمال مالی بود که در ماه ژوئیه آغاز شد، نخست‌وزیر پیش از وی، موسی مارا بود که تنها هشت ماه در این سمت خدمت کرد.

انتهای پیام

کد N669785

وبگردی