آفتاب

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از استرس شغلی زنان را بیشتر تهدید می‌کند

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از استرس شغلی زنان را بیشتر تهدید می‌کند

محققان بیمارستان دانشگاه گلوستروپ در دانمارک در یک پژوهش جدید اعلام کرده‌اند که استرس شغلی خطر بروز بیماری‌های قلبی را در زنان تشدید می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، این تحقیق نشان داده است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از استرس شغلی در زنان دو برابر بیشتر از مردان است.

به گفته پژوهشگران، عوارض مخرب و آسیب‌پذیر شناخته شده استرس شغلی، قلب زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند

آنها می گویند: در طول این پژوهش که روی گروهی از پرستاران زن در دانمارک انجام گرفت، محققان مدت 15 سال تاثیر یک شغل پرکار را روی قلب 12 هزار زن در گروه سنی 45 تا 64 ساله مورد ارزیابی و مطالعه قرار دادند.

محققان دریافته‌اند آن دسته از زنانی که از فشار زیاد کاری شکایت دارند، در مقایسه با گروهی که اظهار می‌کنند فشار کاری آنها قابل کنترل و مناسب است، حداقل 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

بررسی‌ها نشان داده است که این تأثیر در بین پرستاران زیر 50 سال بیشترین حد را دارد؛ چرا که دو برابر بیش از سایر مشاغل، فشار کاری دارند.

محققان بیمارستان دانشگاه گلوستروپ در دانمارک که این تحقیقات را انجام داده‌اند، خاطرنشان کردند که بیماری قلبی در بین افرادی با سنین بالاتر، شایع‌تر است و بنابراین تشخیص عواملی مثل استرس از بین سایر فاکتورهای خطرزای زندگی را دشوارتر می کند.

نتهای پیام

کد N669711

وبگردی