آفتاب

دستگیری دو بمبگذار انتحاری در پکتیا و لوگر/ تسلیم شدن یک گروه ازطالبان

دستگیری دو بمبگذار انتحاری در پکتیا و لوگر/ تسلیم شدن یک گروه ازطالبان

خنثی شدن چندین حادثه مرگبار در پکتیا و لوگر و پیوستن یک گروه از مخالفان مسلح به دولت در بدخشان از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، "محمد اسلام کوچی" معاون پلیس اروزگان اعلام کرد که بر اثر انفجار مین در شهر ترینکوت در این ولایت چهار نفر کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش سال 2014 یکی از خونین ترین سالها برای شهروندان افغان بوده و بیشترین قربانیان مین های کنار جاده ای ارتش و پلیس بودند.

مقامات افغان همچنین از خنثی شدن چندین حادثه مرگبار در ولایت های پکتیا و لوگر خبر دادند.

نیروهای امنیت ملی افغانستان یک عامل انتحاری موسوم به عبدالله مشهور به علی را در یک عملیات ویژه در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا بازداشت کردند.

بر این اساس این فرد در پی انجام حمله انتحاری در مرکز پکتیا با استفاده از موتور مملو از مواد انفجاری بود اما مقامات افغان وی را بازداشت کردند.

نیروهای امنیت ملی افغانستان همچنین یکی از سرکردگان طالبان به نام امان الله مشهور به خالد را که مجهز به مواد منفجره و جنگ‌ افزارهای سبک و سنگین بود، در روستای شکرخیل شهر گردیز بازداشت کردند.

خبر دیگر اینکه سید آقا فاضل سنچارکی یکی از اعضای کلیدی تیم انتخاباتی رئیس اجرایی در جریان انتخابات از سوی "عبدالله عبدالله" به عنوان مشاور امور فرهنگی و اجتماعی رئیس اجرایی منصوب شد.

خبر دیگر اینکه رسانه ها از پیوستن یک گروه از مخالفان مسلح به دولت به سرکردگی "نصیر احمد" در بدخشان خبر دادند.

فرمانده پلیس بدخشان پیوستن این افراد را در ادامه عملیات مبارزه علیه نیروهای پلیس علیه مخالفان مسلح دانست و گفت این عملیات تاثیر خوبی را بر امنیت بدخشان گذاشته است.

وی از تمام مخالفان مسلح در افغانستان خواست تا دست از جنگ برداشته و به پروسه صلح بپیوندند. این چندمین گروه مخالفان مسلح دولت است که در سه ماه اخیر در ولایت بدخشان به پروسه صلح می‌ پیوندد.

کد N669459

وبگردی