آفتاب

ورود وزیر خارجه آمریکا به هند/ دیدار کوتاه کری و پادشاه عمان در مونیخ

ورود وزیر خارجه آمریکا به هند/ دیدار کوتاه کری و پادشاه عمان در مونیخ

وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی سرمایه‌گذاری وارد هند شد و تلاش دارد تا مناسبات تجاری با این کشور جنوب آسیا را پیش از سفر اواخر ماه اوباما افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) وارد احمدآباد، مرکز ایالت گوجرات شد تا به عنوان رئیس هیات آمریکایی در "نشست سرمایه‌گذاری ایالت پویایی گوجرات" شرکت کند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند قرار است این کنفرانس را آغاز کند و جان کری با وی درباره سفر اواخر ماه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به هند برای شرکت در مراسم روز جمهوری گفت‌وگو خواهد کرد.

کری در احمدآباد همچنین با نخست‌وزیر بوتان دیدار خواهد کرد که دیداری نادر در سطح وزرای کابینه میان این دو کشور خواهد بود.

کری پیش از ورود به هند، توقف کوتاهی در آلمان داشت و با پادشاه بیمار عمان در مونیخ دیدار کرد. کری با سلطان قابوس 74 ساله دیدار 90 دقیقه‌ای داشت؛ گفته می‌شود که وی ماه نوامبر برای درمان عازم مونیخ شده بود.

وزیر خارجه آمریکا پس از آن در پیامی توئیتری گفت که وی از «دوستی عمیق» با سلطان عمان خشنود است.

طبق گزارش‌ها، جان کری و سلطان قابوس درخصوص مذاکرات ایران، شرایط یمن، جنگ داخلی سوریه، حمله تروریستی در پاریس و تنش‌ها میان فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N669342

وبگردی