آفتاب

عربستان، ظرف دو ماه سفارتش را در عراق بازگشایی می‌کند

عربستان، ظرف دو ماه سفارتش را در عراق بازگشایی می‌کند

معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد که عربستان ظرف دو ماه آتی سفارت خود را در عراق بازگشایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، بهاء الأعرجی، معاون نخست وزیر عراق با هیاتی از عربستان در خصوص تمهیدات بازگشایی سفارتخانه عربستان در بغداد بحث و گفت‌وگو کردند.

الأعرجی در گفت‌وگویی خبری خاطرنشان کرد: عربستان ظرف دو ماه آتی سفارتخانه خود را در عراق بازگشایی می‌کند و افتتاح این سفارتخانه به قطع رابطه‌ای که از دوره صدام و پس از اشغالگری‌های آمریکا ادامه یافته است پایان خواهد یافت.

وی افزود: دستهایی پشت‌ پرده در تلاش بود تا روابط میان ریاض و بغداد را در دوره اخیر دچار تنش‌ کند و من باتمام احترامی که برای سایرکشورها قائل هستم باید بگویم که سفارت عربستان زمانی که بازگشایی شود همچون سایر سفارتخانه‌ها نخواهد بود که این مساله به دلیل جایگاه عربی و اسلامی "گسترده‌" عربستان است.

وی افزود: ساختمان‌هایی برای افتتاح سفارتخانه اختصاص یافته است و تنها باید ساختمان این سفارتخانه از سوی عربستان ترمیم شده و آماده گردد.

در همین حال عبدالرحمن الشهری، معاون رئیس بخش اطلاع رسانی عربستان عنوان داشت: ما امیدواریم که بازگشایی سفارتخانه عربستان در آینده‌ای نزدیک صورت بگیرد و به منافع دو کشور و دو ملت عراق و عربستان جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام

کد N669219

وبگردی