آفتاب

سفر سیسی به کشورهای حوزه خلیج فارس اواسط ژانویه آغاز می‌شود

سفر سیسی به کشورهای حوزه خلیج فارس اواسط ژانویه آغاز می‌شود

دفتر ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی اواسط ماه جاری میلادی سفر دوره‌ای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس را آغاز می‌کند. در همین حال نیروهای امنیتی مصر عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن کانال سوئز را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری مصر به روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کردند: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر سفر دوره‌ای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس را اواسط ماه جاری میلادی آغاز می‌کند و اولین سفر وی به بحرین و پس از آن به امارات برای شرکت در کنفرانس جهانی انرژی است که در تاریخ 19 تا 22 ژانویه(30 دی تا دوم بهمن) برگزار می‌شود.

سفر سیسی به امارات به درخواست محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات صورت می‌گیرد و سیسی در سفر خود به بحرین و امارات درخصوص مسائلی از جمله اقتصاد و تروریسم بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

منابع مصری همچنین اعلام کردند که پرونده اقتصادی مهمترین مساله‌ای است که سیسی در سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه کشورهای حامی مصر درخصوص آن بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی همچنین درخصوص تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها از جمله سیاسی و اقتصادی و همچنین مسائل منطقه‌ای و تحولات بحران سوریه و مساله فلسطین بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

از سوی دیگر اسماعیل عزالدین، مدیر امنیتی شهر "پورت سعید" اعلام کرد: پلیس مصر چهار تن از اعضای اخوان‌المسلمین را که برای هدف قرار دادن دریانوردان در کانال سوئز برنامه‌ریزی کرده بودند، بازداشت کرد.

به گفته عزالدین گشت‌های امنیتی مصر خودرویی را که این چهار تن در آن بودند متوقف کرده و به تلفن همراهی دست یافتند که تصاویری از ایست بازرسی و همچنین مراکز امنیتی که وظیفه محافظت از کانال سوئز و پل السلام را برعهده دارد و نیز برخی مدارک علیه دستگاه‌های کشور را در اختیار داشتند.

از سوی دیگر در حمله‌ای که به شمال قاهره صورت گرفت یک افسر پلیس مصر و هشت سرباز دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع چند فرد مسلح به سمت خودروهای نیروهای امنیت مرکزی تیراندازی کردند.

همچنین منابع مصری اعلام کردند که یک باند وابسته به اخوان المسلمین دست به این حمله زدند.

انتهای پیام

کد N669088

وبگردی