آفتاب
یک استاد حوزه:

وحدت مسلمانان، مانعی برای ضربه‌ دشمنان است

وحدت مسلمانان، مانعی برای ضربه‌ دشمنان است

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است» گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند.

حجت‌الاسلام علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: رسول‌الله با مبعث خود تحول انسانی شگرفی در میان اعراب ایجاد کرد تا جایی که بسیاری از مردم جهالت‌ها و نادانی‌های خود را کنار گذاشتند و به دین اسلام گرایش یافتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اختلافات قومی در عصر جاهلیت افزود: یکی از مشخصات مهم در میان قبایل در دوره جاهلیت، وجود اختلافات شدید قومی و قبیله‌ای بود به گونه‌ای که هر یک از قبیله‌ها سال‌ها با یکدیگر درگیر بودند و به بهانه اختلافات، خون یکدیگر را می‌ریختند.

وی ادامه داد: با درخشش خورشید اسلام و مبعوث شدن پیامبر(ص) یکی از مسائل مهم ایجاد وحدت میان مسلمانان بود تا جایی که پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان پیوند اخوت جاری می‌کرد تا مانع از اختلافات و تفرقه‌های قومی و قبیله‌ای در میان مردم باشد.

وی با بیان این‌که «پیامبر اسلام(ص) منادی وحدت در برابر دشمنان بود» اظهار کرد: ریشه بسیاری از جهالت‌های اعراب در فقدان وحدت و همدلی بود از این رو پیامبر(ص) همواره وحدت و همدلی میان مسلمانان را مورد توجه قرار می‌داد تا امت اسلامی دچار تفرقه و اختلاف نشود.

سلیمانی یکی از رسالت‌های مهم پیامبر(ص) را ایجاد وحدت میان مسلمانان برشمرد و گفت: رسول الله(ص) محور اتحاد است که در تحقق این اتفاق مقدس در امت اسلامی، امام علی(ع) تلاش‌های بسیاری کرد تا امت واحده اسلامی تشکیل شود و مسلمانان فارغ از اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها در برابر دشمنان اسلام قد علم کنند.

این استاد اخلاق، فتنه را یکی از آثار شوم اختلاف دانست و گفت: دشمنان از همان صدر اسلام در جهت نابود کردن اسلام بر آمدند تا با استفاده از تعصبات میان مسلمانان به اختلافات دامن بزنند و وحدت را از جامعه مسلمین بزدایند اما پیامبر(ص) مانع از تحقق اهداف دشمنان بود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت میان مسلمان گفت: فتنه‌های دشمن و کشتار مسلمانان در جهان نشان از کنار رفتن وحدت است حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) برای اینکه وحدت از میان نرود، دشمنی‌های زیادی را متحمل شدند از این رو وظیفه سنگینی بر عهده مسلمانان در جلوگیری از اختلاف نهاده شده است.

انتهای پیام

کد N668945

وبگردی