آفتاب
احمد خاتمی:

مسئولان با حرف‌هایشان موج ایجاد نکنند

مسئولان با حرف‌هایشان موج ایجاد نکنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ مسئولان و کسانی که تریبون در اختیار دارند هر از چند گاهی حرف‌هایی نزنند که موج ایجادکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ مسئولان و کسانی که تریبون در اختیار دارند هر از چند گاهی حرف‌هایی نزنند که موج ایجادکند.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اتحاد بین مردم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌اظهارکرد: راه ایجاد وحدت و هم دلی عمل به تذکرات رهبری است. از همه مسئولان در قوای مقننه ، قضاییه و مجریه انتظار می‌رود با توجه به این‌که تریبون در اختیارشان است هر از چندگاهی حرف‌هایی نزنند که موج ایجاد کند، چون ایجاد موج خود به خود در خدمت کردن خلل به وجود می آورد.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیوسته بیشترین تاکید را روی مسئله وحدت داشته و دارند، یادآورشد:‌ امام و رهبری همواره بر روی اجتناب از تفرقه و دودستگی تاکید کردند . در آخرین اظهار نظر نیز مقام معظم رهبری فرمودند ایجاد تفرقه و دو دستگی در میان مردم به هر عنوان و با هر توجیهی ضد منافع ملی و آرمان ها است.این حقیقتی قرآنی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید کرده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌از اولین اقدامات پیامبر (ص) در مدینه نیز همین مسئله وحدت میان مردم است. ابتدا ساختن مسجد پس از آن ایجاد وحدت بین دو قبیله اوس و خزرج و بعد از آن امضای قرارداد زندگی مسالمت آمیز با سه قبیله یهودی بنی قریظه ، بنی نظیر و بنی قینقاع که البته هر سه قبیله پیمان شکنی کردند و پیامبر(ص) نیز با آن ها برخورد کرد.

وی همچنین یادآور شد که تاکیداتی امام راحل و مقام معظم رهبری بر وحدت نیز بر مبنای قرآن و سیره پیامبر (ص) است.

خاتمی در ادامه بیان کرد:‌ وحدت با همه ابعاد آن ضرورت دارد. وحدت شیعه و سنی به معنای تقریب که باید در کنار یکدیگر در مقابل دشمن مشترک بایستند. وحدت بین اقشار مختلف جامعه به خصوص حوزه و دانشگاه و همچنین وحدت بین مردم و مسئولان یک ضرورت است. رهبر انقلاب نیز در رهنمودهای خود دوبار تاکید کردند که باید به مسئولان کمک کرد و فرمودند همه باید به دولت کمک کنند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد:‌کمک به دولت یعنی وحدت بین مردم و دولت که معنای آن این است که همه مردم باید از دولت حمایت کنند ضمن این‌که دولت نیز باید از دولت حمایت کند. معنای حمایت دولت از دولت را مقام معظم رهبری فرمودند که یعنی دولتی ها همه مواظب باشند حاشیه سازی نکنند و با زدن حرف های غیرلازم دو دستگی به وجود نیاورند و تلاش کنند وحدت ، ایمان و همت بلند مردم را مورد استفاده قرار دهند.

خاتمی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی هستند تاکید کرد: روشن است که دشمنان این ملت یکپارچگی مردم را نمی خواهند و با توجه به این مسئله انتظار می‌رود که به آنان سوژه ای برای سوء استفاده داده نشود. در این عرصه مخاطب ابتدا مسئولان، سپس مردم و به دنبال مردم آنهایی که تریبون دارند، هستند.

انتهای پیام

کد N668928

وبگردی