آفتاب

ادعای دمپسی درباره عملیات آمریکایی‌ها علیه داعش در عراق

ادعای دمپسی درباره عملیات آمریکایی‌ها علیه داعش در عراق

یک مقام ارشد پنتاگون مدعی شد که فعالیت‌های ارتش آمریکا علیه گروه داعش در عراق اقداماتی است که فشاری مداوم را در جبهه‌های متعدد به داعش وارد کرده و نیروهای عراقی را قادر می‌سازد تا در زمان مورد نظر خود عملیا‌ت متقابل انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: نیروهای آمریکایی در شهرهای مهم عراق چون اربیل و بغداد منتظر بهار ننشسته‌اند تا حملاتی را آغاز کنند بلکه فعالانه در تلاش برای تضعیف داعش در مناطق متعددی هستند.

دمپسی افزود: اگر از من درباره چشم‌انداز حملات بهار می‌پرسید باید بگویم که ما با عراقی‌ها، ارتش و سران قبایل برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی اقدامات متقابل در حال همکاری و مشورت هستیم اما باید بگویم که برای انجام حملات و این‌گونه اقدامات منتظر بهار نخواهیم ماند.

وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: این اقدامات، تلاشی است که در هشت یا 9 جبهه به شکل مداوم به داعش فشار می‌آورد. فعالیت‌های ما اقداماتی مانند مبارزه اقتصادی، مقابله با جنگجویان خارجی و رویارویی رسانه‌ای را در کنار جنگ دربرمی‌گیرد.

در همین حال دمپسی در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود متذکر شد، عراق زمانی که احساس آمادگی کرد می‌تواند حملات لازم را برای بازپس‌گیری مناطق غصب شده انجام دهد و سپس این عملیات‌ را به ارائه کمک‌های بشردوستانه و اقداماتی برای بازسازی مناطق مختلف پیگیری کند.

وی تاکید کرد، تا آن زمان ما به فشار وارد کردن بر داعش و افزایش ظرفیت‌ها و توانایی نیروهای عراقی ادامه خواهیم داد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به حضور چند صد تن از اعضای قبایل سنی در بین نیروهای امنیتی بر رویکرد جامع‌گرایانه دولت شیعی عراق تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N668696

وبگردی