آفتاب
ولایتی در جمع خبرنگاران:

مواضع مذاکره‌کنندگان مورد تایید مقام معظم رهبری است

مواضع مذاکره‌کنندگان مورد تایید مقام معظم رهبری است

مذاکراتی که تاکنون تیم مذاکره‌کننده کشورمان انجام داده‌اند٬ با رعایت خط قرمزهایی ترسیم شده توسط رهبری بوده و این موضوع پس از این هم به همین نحو خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آثار تخریبی سیاست‌های حمایت از تروریست در منطقه فراتر رفته است، گفت: آثار این حمایت‌ها را مشاهده می‌کنیم؛ ضمن اینکه آثار این حمایت‌ها به کشورهایی همچون فرانسه نیز سرایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با ایوانیس کاسو لیدی٬ وزیر امور خارجه قبرس که در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد٬ توضیحاتی در خصوص این دیدار داد و گفت: در این دیدار٬ روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بررسی شد که بسیار سازنده‌ بود٬ مضاف بر اینکه دیدگاه کشورمان با شور قبرس در خصوص مسائل لبنان و فلسطین نزدیک و دوستانه است.

مشاور مقام معظم رهبری در سیاست خارجی اضافه کرد: از وزیر امور خارجه قبرس به دلیل حمایت‌هایی که از مردم غزه در برابر تهاجمی که صهیونیست‌ها انجام دادند تشکر کردم و در مورد آثار تخریبی حمایت از تروریسم بحث شد که در این دیدار گفتم: اکنون آثار این حمایت‌ها را مشاهده می‌کنیم، چرا که آثار مخرب حمایت از تروریست‌ها به جاهای دیگر مانند فرانسه سرایت کرده است.

ولایتی گفت: اقدامات تروریستی فرانسه را محکوم می‌کنیم زیرا حرکات تروریستی که منجر به مردن افراد بی‌گناه شود، در هر جای دنیا از منظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است لذا موجب تأسف است که تعدادی از مردم فرانسه به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند بنابراین فکر می‌کنم این موضوع برای کشورهای غربی یا کشورهای منطقه هشداری است تا از تروریسم حمایت نکنند.

وی افزود: هنگامی که شعله تروریسم تقویت شد به دنیا کشیده می‌شود و دامان همه را می‌گیرد.

مشاور مقام معظم رهبری در سیاست خارجی در پاسخ به اینکه مواضع مقام معظم رهبری درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چگونه است٬ گفت: مذاکراتی که تاکنون تیم مذاکره‌کننده کشورمان انجام داده‌اند٬ در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است است و با رعایت خط قرمزهایی ترسیم شده توسط رهبری بوده و این موضوع پس از این هم به همین نحو خواهد بود. جوهره سیاست مذاکرات حفظ حقوق هسته‌ای برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است. همچنین این موضوع فراموش نخواهد شد که برای حفظ دستاوردهایی که تاکنون داشته‌ایم؛ تلاش خواهیم کرد و مادامی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در چارچوبی که مقام معظم رهبری٬ تعیین کرده‌اند٬ حرکت می‌کنند مورد تأیید مقام معظم رهبری و مردم هستند و تا آنجایی که از مواضع تیم مذاکره کننده آگاهی دارم٬ اساس صحبت‌ها و بحث‌های آنها در گفت‌وگوها روش مورد تایید مقام رهبری است.

 

کد N668573

وبگردی