آفتاب

استقرار مجسمه‌های بیشتری از رهبران سابق کره‌شمالی در این کشور

استقرار مجسمه‌های بیشتری از رهبران سابق کره‌شمالی در این کشور

تمام مناطق و بخش‌های کره شمالی موظف شدند مجسمه‌های یادبودی از کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل را به منظور ترویج فرهنگ و فرمانبرداری و احترام به خاندان کیم بنا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تلگراف، گفته می‌شود این دستور مستقیما از سوی کیم جونگ اون، کسی که اخیرا پس از پایان عزاداری سه ساله برای رهبر پیشین کره‌شمالی به صورت رسمی نقش رهبری را این کشور عهده‌دار شد، داده شده است.

رهبر جدید این کشور اکنون در میان ابهاماتی درباره توانایی‌اش در کنترل حزب کارگران کره‌شمالی سعی دارد تا پایه‌های حکومتش را تحکیم بخشد.

به گفته یکی از اتباع کره‌شمالی که اخیرا از این کشور گریخته است، به نظر می‌رسد برنامه برپایی مجسمه‌های خاندان کیم در نقاط مختلف کشور بخشی از تلاش‌های کیم جونگ اون برای بت‌سازی از خاندان حاکم کیم است.

همچنین برخی از تحلیلگران معتقدند که رهبر جوان کره‌شمالی در تحکیم قدرتش در کشور ناتوان بوده و نتوانسته احترام مردم را برانگیزد.

به گفته این تحلیلگران اینکه وی دستور ساخت و استقرار مجسمه‌های پدر و پدربزرگش را داده به این معنی است که او برای مشروعیت خودش بر میراث خانوادگی‌اش تکیه کرده است.

کیم جونگ اون در دستوری دیگر همچنین خواستار بازسازی مقبره پدر و پدربزرگش شده است.

انتهای پیام

کد N668569

وبگردی