آفتاب

چپ‌گراهای ترکیه ادعای حمله انتحاری استانبول را پس گرفتند

چپ‌گراهای ترکیه ادعای حمله انتحاری استانبول را پس گرفتند

گروه‌ چپ افراطی ترکیه که مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری در یکی از پایگاه‌های پلیس در مرکز استانبول را برعهده گرفته بود ادعای خود را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه زنی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد در یک عملیات انتحاری خود را در پاسگاه پلیس منطقه تاریخی سلطان احمد منفجر کرد که در نتیجه یکی از افسر پلیس کشته و یکی دیگر زخمی شد.

چند ساعت پس از این حمله حزب جبهه آزادی بخش مردم انقلابی بیانیه‌ای را در وب سایتی منتشر کرده و گفت که نیروهایش این عملیات را انجام داده‌اند.

اما روز جمعه این گروه بیانیه خود را پس گرفته و گفت: در اینجا اشتباهی صورت گرفته چراکه ما در حقیقت قصد انجام حمله خودمان را داشتیم که با رویداد منطقه سلطان احمد مصادف شد.

این در حالی است که این گروه جزییاتی را درباره حمله برنامه‌ریزی شده خود مطرح نکرد.

حزب جبهه آزادی بخش مردم انقلابی در وب سایت خود اعلام کرد: اقدامی که شش ژانویه سال جاری میلادی پاسگاه پلیس در منطقه سلطان احمد را هدف گرفت، توسط سازمان ما صورت نگرفته است. به همین خاطر ما ادعای خودمان برای به عهده گرفتن مسوولیت این حمله را پس می‌گیریم.

روزنامه‌های ترکیه در چند روز اخیر گزارش دادند بمب‌گذار یک زن روسی باردار بوده و سرویس اطلاعاتی پلیس ارتباطات بالقوه این بمب‌گذار را با القاعده بررسی می‌کند.

افکان علا وزیر کشور ترکیه گفت: پلیس هویت این عامل انتحاری را شناسایی کرده اما ارائه جزییات بیشتر جایز نیست.

حزب جبهه آزادی بخش مردم انقلابی از جنبش‌های کمونیست نشات می‌گیرد که از دهه 1970 میلادی در ترکیه فعال هستند. این گروه چندین حمله علیه نیروهای امنیتی صورت داده‌اند که تازه‌ترین آنها اول ژانویه سال جاری میلادی صورت گرفت.

بازداشت‌های متعدد در سراسر ترکیه و اروپا در دهه اخیر به طور چشمگیری حزب جبهه آزادیبخش مردم انقلابی را تضعیف کرده اما کارشناسان می‌گویند این حزب همچنان تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه این گروه را به عنوان سازمانی تروریستی ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N668461

وبگردی