آفتاب

تشکیل یک سازمان جدید برای یافتن سربازان مفقود در جنگ‌های خارجی به درخواست هاگل

تشکیل یک سازمان جدید برای یافتن سربازان مفقود در جنگ‌های خارجی به درخواست هاگل

وزیر دفاع آمریکا از شکل‌گیری آژانس جدیدی که مسوول جستجوی سربازان مفقود در جنگ‌های خارجی است خبر داد و رئیس موقت آن را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اوایل سال 2014 و در حالی خواستار تشکیل این آژانس شده بود که کنگره آمریکا به پنتاگون فشار آورده بود تا اقدامات خود را برای یافتن 83 هزار سرباز آمریکایی افزایش دهد؛ از این تعداد 73 هزار تن مربوط به جنگ دوم جهانی و 10 هزار تن مربوط به سایر درگیری‌ها به ویژه جنگ کره است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یافتن، احیا و تعیین هویت بقایای سربازان آمریکایی بزرگترین و اصلی‌ترین مسوولیت ماست و من معتقدم که وزارت دفاع می‌تواند فعال‌تر و شفاف‌تر مسوولیت یافتن پرسنل مفقود شده‌اش را برعهده بگیرد.

هر سال پنتاگون 100 میلیون دلار برای یافتن پرسنل مفقود شده و تعیین هویت بقایای 70 تن هزینه می‌کند و این مساله برعهده کنگره است که ظرفیت و توانایی تعیین محل و تشخیص هویت بقایای 200 پرسنل نظامی در پایان سال مالی 2015 در 30 سپتامبر را افزایش دهد.

براساس تحقیقات دو سال گذشته اداره آمار دولت آمریکا این اقدامات برای احیا و تشخیص هویت پرسنل مفقودی ارتش توسط رهبری ضعیف مداوم و ساختار شکننده سازمانی تضعیف شده است.

هاگل با اشاره به این کاستی‌ها، گفت که تصمیم دارد تا فعالیت سازمان‌های مختلف مسوول یافتن بقایای سربازان مفقود را به سازمانی واحد، مسوولیت‌پذیر و شفاف واگذار کند.

وی افزود: مسوولیت موقت این آژانس جدید بر عهده مایک فرانکن، فرمانده نیروی دریایی آمریکا است و تلاش برای یافتن یک رئیس دائم برای این سازمان ادامه دارد.

ژنرال کلی مک‌کیگو، فرمانده آمریکایی نیز معاون وی است.

از مجموع پرسنل ارتش آمریکا که مفقود هستند، 25 هزار تن قابل احیا هستند اما 43 هزار تن را بدون هیچ اطلاعات اضافی یا تکنولوژی‌های نوین نمی‌توان احیا کرد.

انتهای پیام

کد N668351

وبگردی