آفتاب

مشاور رئیس‌جمهور یمن از برنامه‌های عربستان درباره کشورش خبر داد

مشاور رئیس‌جمهور یمن از برنامه‌های عربستان درباره کشورش خبر داد

مشاور رئیس‌جمهوری یمن با ابراز نگرانی نسبت به ایجاد تغییر تنگه آبی دریای سرخ مدعی شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، فارس السقاف، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن با تایید خبرهایی که در محافل سیاسی یمن مبنی بر تلاش‌های عربستان برای عادی‌سازی شرایط و اجرای طرح خلیج فارس و همچنین توافقنامه صلح و همکاری در یمن گفت: ما تلاش‌های خود برای از بازگشت به شرایط قبل، عادی‌سازی و اجرای طرح را آغاز کرده‌ایم.

السقاف با تایید این خبرها گفت: این تحولات یمن بر تمام کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت به ویژه اینکه در حال حاضر همه از تغییرات در باب المندب (گذرگاه آبی که دریای سرخ را به خلیج عدن و سپس دریای عرب متصل می‌کند) می‌ترسند.

وی ادامه داد: عربستان و یمن اقداماتی برای بهبود شرایط انجام داده‌اند و عبد ربه منصور هادی هم مشاوران خود را با هدف موافقت مجدد دو طرف برای امضای توافقنامه صلح و همکاری به عربستان فرستاده است. همچنین چهره‌های محلی از محافل سیاسی یمن هنوز حضور پیدا نکرده‌اند و باید برای امضای این توافقنامه به صحنه سیاسی یمن بازگردند.

السقاف اظهار داشت: اما در بخش خارجی، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان و تمامی کشورهای عربی به‌ خصوص مصر در صورت بروز هرگونه شکاف در یمن، این مساله را به شکل کلی بر امنیت ملی کشورها‌ی‌شان درک خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N668203

وبگردی