آفتاب
اختصاصی ایلنا:

دلایل اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار

دلایل اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار

خانم راستگو پس از رای‌گیری سعی كرد رای منفی به آقای محسن هاشمی را به فرد دیگری نسبت بدهد و سوگند دروغ یاد کرد اما هنگامی كه دید نمی‌تواند مسئله را كتمان كند آن حرف‌ها را زد.

سخنگوی حزب اسلامی كار با بیان اینکه وقتی كه کسی در لیستی قرار می‌گیرد٬ باید به تعهدات این لیست نیز پایبند باشد٬ به تشریح دلایل اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار پرداخت.

محمدتقی علی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین جلسه شورای مركزی حزب اسلامی كار گفت: در آخرین جلسه شورای مركزی حزب، برخی از مسئولان اركان و بخش‌های حزب اسلامی كار با رای اعضای شورای مركزی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: آقایان دكتر زمانی به عنوان مسئول كمیته آموزش، محمدرضا سرمدی به عنوان مسئول كمیته روابط عمومی و امور بین‌الملل، رحیمی به عنوان مسئول كمیته اجتماعی و بنده به عنوان مسئول دفتر سیاسی انتخاب شدیم.

سخنگوی حزب اسلامی كار با بیان اینكه در جلسه شورای مركزی حزب در خصوص مسائل كشور و اخبار روزمره گفت‌وگوهایی صورت گرفت، اظهار داشت: مسئله انتخابات، پیشنهاد برگزاری دولت برای برگزاری رفراندم و همایش اصلاح‌طلبان صحبت شد.

علی‌حسینی افزود: قرار شد برخی از اعضای شورای مركزی كشور و برخی مسئولان حزب در شهرستان٬ در این همایش حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

مسئول دفتر سیاسی حزب اسلامی كار درباره پیشنهاد رئیس جمهور برای برگزاری رفراندم٬ تصریح كرد: اعضای شورای مركزی حزب٬ موافق پیشنهاد رئیس دولت بودند تا در برخی از مواردی كه نیازمند رای اكثریت مردم است٬ رای مردم از طریق راهكارهای قانون اساسی اخذ شود.

وی در خصوص اظهارات اخیر الهه راستگو٬ خاطرنشان كرد: دوستان در جلسه شورای مركزی حزب ابراز تاسف كردند چراكه حزب٬ بردباری و صبر بسیاری نسبت به رفتار ایشان داشت تا از باز شدن این موضوع اجتناب شود ولی وی سعی دارد با موجه جلوه نشان دادن رفتارش، مظلوم‌نمایی كند٬ شاید جای پایی برای انتخابات بعدی باز كند اما با توجه به نحوه رفتار و بی‌صداقتی‌شان فكر نمی‌كنم مورد تائید گروه‌های دیگر باشند.

سخنگوی حزب اسلامی كار با بیان اینكه خانم راستگو هنگام رای‌گیری برای شورای شهر به تعهداتش عمل نكرد، یادآور شد: ایشان پس از رای‌گیری سعی كرد رای منفی به آقای محسن هاشمی را به فرد دیگری نسبت بدهد و سوگند دروغ نیز گفت اما هنگامی كه دید نمی‌تواند مسئله را كتمان كند آن حرف‌ها را زد.

علی‌حسینی با یادآوری اینكه الهه راستگو با حمایت و رایزنی حزب اسلامی كار در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان جای گرفت، ابراز داشت: طبیعی است وقتی كه ایشان در لیستی قرار می‌گیرد٬ باید به تعهدات این لیست نیز پایبند باشد. وی در دوره‌های قبلی نیز به شكل انفرادی در انتخابات حضور می‌یافت ولی موفق نمی‌شدند.

دبیر دفتر سیاسی حزب اسلامی كار اضافه كرد: اخراج خانم راستگو به دلیل رای متفاوت ایشان و عدم‌ پایبندی به تعهداتشان نبود بلكه دلیل سوگند دروغ و رفتار خلاف صداقتی كه داشتند، صورت گرفت. ما در این‌باره در حزب جلسه شورای داوری تشكیل دادیم كه متشكل از دبیركل یا نماینده وی، دو نفر از اعضای منتخب شورای مركزی و دو نفر اعضای منتخب كنگره و چند نفر از اعضای شورای شهر نیز به عنوان شاهد در این كمیته داوری بودند كه خانم راستگو نیامد و تصمیم به اخراج وی به دلیل بی‌صداقتی و رفتار خلاف اخلاق‌شان گرفته شد.

کد N667950

وبگردی