آفتاب

دستگیری 2 تن به دنبال یک عملیات ضدتروریستی در استرالیا

دستگیری 2 تن به دنبال یک عملیات ضدتروریستی در استرالیا

در جریان یک عملیات ضدتروریستی در سیدنی، استرالیا دو تن دستگیر شدند؛ عملیاتی که در پی تحقیقات بلندمدت از افرادی صورت گرفت که از درگیری‌های سوریه و عراق به استرالیا بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس استرالیا یک مرد را روز جمعه و در پی حمله به چهار ساختمان در جنوب غرب سیدنی دستگیر کردند. پلیس اعلام کرد این عملیات بخشی از تحقیقات بلندمدت از افرادی بوده که از سوریه و عراق به استرالیا بازگشته و این فرد تهدید تروریستی مستقیم نیست.

پلیس استرالیا اعلام کرد، این مرد 33 ساله به اتهام مالکیت مهمات غیرقانونی دستگیر شد.

همچنین یک جوان 21 ساله روز جمعه به اتهام مالکیت تسلیحات و مهمات غیرقانونی و بدون مجوز دستگیر شد. دستگیری وی بخشی از عملیات مقابله با تروریسم مرتبط با افرادی است که در اقدامات تروریستی داخلی، حضور در صحنه نبرد در سوریه و عراق و کمک مالی به گروه‌های تروریستی دست داشتند.

بررسی پرونده هر دو این افراد تا هفته دیگر به تعویق افتاد و وکیل هر دو این متهمان اعلام کرد که موکلانش با اتهامات تروریستی مواجه نیستند.

دولت کانبرا اعلام کرد که بیش از 70 تن از اتباع این کشور در حال حاضر در کنار داعش در عراق و سوریه می‌جنگند و گمان می‌رود که 20 تن کشته شده باشند.

سال گذشته میلادی، دولت کانبرا قانونی را وضع کرد که به موجب آن افراد را از سفر به مناطق درگیر اقدامات تروریستی منع می‌کند مگر آنکه اشخاص دلیل قابل توجیهی برای این کار داشته باشند و افراد خاطی به 10 سال حبس محکوم می‌شوند.

انتهای پیام

کد N667689

وبگردی