آفتاب

تاکید داوود اوغلو بر لزوم مقابله با «توطئه اسلام‌هراسی»

تاکید داوود اوغلو بر لزوم مقابله با «توطئه اسلام‌هراسی»

نخست‌وزیر ترکیه از شهروندان کشورش درخواست کرد تا در برابر اسلام‌هراسی که در اروپا به راه افتاده و می‌خواهد از اقدامات تروریستی به بهانه گسترش آن استفاده کند، همبستگی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت: در پی حوادث شارلی ابدو و گروگان‌گیری‌ها در فرانسه، برخی گروه‌ها عمدا تلاش می‌کنند تا خون کثیفی را میان فرهنگ‌ها در اروپا جاری کنند. من این سخنان را در مواجهه با واکنش‌های نژادپرستانه در اروپا پس از این حادثه عنوان می‌کنم. زمان آن فرا رسیده که هویت ترک‌های مسلمان را بدون وارد آوردن اتهام حفظ کنیم.

وی با محکوم کردن حمله خونین به مجله طنز شارلی ابدو در پاریس گفت که رهبران ترکیه باید نسبت به پیامدهای این حمله و گسترش اسلام‌هراسی و رفتار نامناسب با مسلمانان در کشورهای غربی هوشیار باشند.

نخست‌وزیر ترکیه در ضیافت شام با سفیران ترکیه در آنکارا مساله «تهدید بالقوه اسلام‌هراسی» را در کانون توجه قرار داد.

داوود اوغلو گفت: همه ما باید در زمان وقوع اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از یک مذهب که شناخته شده و نماد صلح است یا اقدامات اسلام‌هراسی که از این اقدامات تروریستی به عنوان بهانه استفاده می‌کند، هوشیار باشیم.

وی در ادامه گفت: برخی گروه‌های مشخص درگیری بین فرهنگی در اروپا را پس از این حمله تشدید می‌کنند. حوادثی که در فرانسه رخ داد باید به شدیدترین روش محکوم شود چراکه هدف آن این است که درگیری فرهنگی جدیدی در اروپا به راه بیندازد.

انتهای پیام

کد N667542

وبگردی