آفتاب

علی‌اکبر رشاد انتصاب محسنی‌گرکانی را به تولیت حوزه علمیه مروی تبریک گفت

علی‌اکبر رشاد انتصاب محسنی‌گرکانی را به تولیت حوزه علمیه مروی تبریک گفت

رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با صدور پیامی انتصاب آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی را به تولیت حوزه علمیه مروی تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام تبریک آیت‌الله علی‌اکبر رشاد بدین شرح است:

«حضرت آیت‌الله حاج شیخ احمد محسنی گرکانی (دامت برکاته)

تولیت مکرم حوزه علمیه مروی(صانها الله عن الحدثان)

سلام علیکم بماصبرتم فنعم عقبیَ الدار

خدمات شایان و درخشان حضرت مستطاب‌عالی، طی چندین دهه‌ در ساحات و سنگرهای مختلف، هرگز از خاطر مردم مؤمن و قدرشناس نخواهد رفت؛ اکنون نیز تشخیص صائب نیابت عامه بقیه الله الاعظم(عج) و زعیم حکیم امت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف)، امر تولیت و تدبیر یکی از حوزه‌های علمیه دیرین و مهم تهران را به کف با کفایت حضرت عالی سپرده، و بدین سان ساحت خدمت خطیر دیگری فراروی آن جناب قرار گرفته است. بی‌شک به سرانگشت تدبیر، این فرصت فرخنده را به مجالی مبارک برای تقویت حصن حصین دین و کشور یعنی حوزه علمیه و تحکیم بنیان‌ اسلام و انقلاب اسلامی تبدیل خواهید فرمود.

اینک: ضمن عرض تهنیت میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت حضرت جعفربن محمد(ع)، به عنوان خادم حوزه‌های علمیه استان و از باب ادب‌گذاری و ارادت ورزی، این اتفاق میمون را از سوی خود و اعضای محترم شورا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، به جناب عالی، مدیران، مدرسان و طلاب معزز آن حوزه مبارکه، متواضعانه تبریک عرض می‌کنم؛ و به اقتضای ارادت قدیم و به حکم تکلیف شرعی و تعلقات صنفی، بدین وسیله آمادگی خویش و دوستان همکار در حوزه‌های علمیه استان را، برای هرگونه مساعدت و معاضدت با آن جناب اعلام می‌دارم.

فرصت را معتنم شمرده، بار دیگر یاد و خاطره فقیه فطن، مجاهد نستوه، یار باوفای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی (قدّس سرّه) را گرامی می‌دارم. آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرایط حاضر، مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. امید می‌برم با حضور بابرکت جناب عالی در آن سنگرگاه معنوی و تربیتی، خلأ فقدان آن بزرگوار جبران گردد.

از این که به جهت سفر، توفیق انجام وظیفه حضوری در آیین معارفه، از این کمترین سلب شد، ضمن ابراز غبن، عمیقاً از محضر حضرت عالی و حضرت مستطاب آیت الله محمدی گلپایگانی پوزش می‌خواهم.

ارادتمند: علی‌اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران»

انتهای پیام

کد N667290

وبگردی