آفتاب

واکنش اوباما به کاهش بهای جهانی نفت/این وضعیت همیشگی نیست

واکنش اوباما به کاهش بهای جهانی نفت/این وضعیت همیشگی نیست

رئیس جمهورامریکا در اظهاراتی با اشاره به کاهش بهای نفت در بازراهای جهانی و تاثیر آن بر افت بهای بنزین در ایالات متحده عنوان داشت که این وضعیت همیشگی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، «باراک اوباما» ضمن آنکه از آمریکا خواست تا از این تغییر قیمت هوشمندانه استفاده کنند گفت: قوبا از مصرف کنندگان آمریکایی می خواهم تا در مورد اینکه چگونه می توانند در پمپ های بنزین صرفه جویی کنند اندیشه کنند چون این کار (صرفه جویی در مصرف بنزین) برای محیط زیست، و برای مخارج خانواده خوب است زیرا اگر بهای بنزین به قیمت سابق خود برگردد و هر گالن بنزین به سه دلار و 50 سنت برسد آنگاه شما دلیلی برای خوشحالی نخواهید داشت. 

اوباما که این اظهارات را در مصاحبه با دیترویت نیوز به زبان جاری ساخت در ادامه گفت: مردم امریکا فعلا می‌توانند به لطف کاهش قیمت نفت، از بنزین ارزان بهره‌ مند باشند، اما نباید تصور کنند که تقاضای چین و هند و تمام کشورهای در حال ظهور، ثابت می‌ ماند. همانطور که وضعیت جمعیتی هم نشان می‌دهد، میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و این افزایش در دراز مدت، بیشتر از میزان افزایش در تولید خواهد بود. به همین جهت ما باید در سیاستگذاری انرژی هوشمندانه عمل کنیم.

 

کد N667186

وبگردی