آفتاب
اختری در اختتامیه کنفرانس وحدت:

بزرگترین مشکل در نرسیدن به وحدت، ناآگاهی و عدم‌بصیرت است

بزرگترین مشکل در نرسیدن به وحدت، ناآگاهی و عدم‌بصیرت است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بزرگترین مشکل امروزی جوامع اسلامی در نرسیدن به وحدت، ناآگاهی و عدم بصیرت است. پیامبر (ص) می‌فرمایند اگر بصیرت وجود نداشته باشد نگاه فایده و ثمری ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بزرگترین مشکل امروزی جوامع اسلامی در نرسیدن به وحدت، ناآگاهی و عدم بصیرت است. پیامبر (ص) می‌فرمایند اگر بصیرت وجود نداشته باشد نگاه فایده و ثمری ندارد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» اظهار کرد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که توطئه‌های دشمنان را بشناسیم و بدانیم چه کسی دارد این تفرقه‌ها را ایجاد می‌کند. کسی داعش را با عنوان دولت اسلامی معرفی نمی‌کند به جز بی‌بی‌سی. هیچ‌کس حتی اینها را هم مسلمان حساب نمی‌کند. ما باید نقشه‌های دشمنان را بشناسیم تا در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: اگر برخی از علمای ما بصیرت ندارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند این ما هستیم که نباید به آن‌ها اجازه این کار را بدهیم ما یک کار بزرگی را از فردا آغاز می‌کنیم و آن راه اندازی یک کمپین است که در آن علما و اندیشمندان جهان اسلام می‌توانند نظرات خود را علیه تکفیری‌ها اعلام کنند.

اختری در ادامه گفت: شما همگی می‌توانید به هر کشوری که می‌روید عالمان و اندیشمندان خود را با نظرات خود همراه کنید. نکته بعدی که ما به عنوان مجمع جهانی اهل بیت (ع) به آن اهمیت می‌دهیم این است که برای برخی علما و سران کشورهای اسلامی و سیاستمداران آن‌ها نامه نوشته‌ایم و خواسته‌ایم که بیایند با یکدیگر و دست در دست هم به آن وحدتی که مدنظر قرآن و پیامبر(ص) است و امروز رهبری بر آن تاکید دارد برسیم.

وی در پایان گفت: ما عالمان شیعه و سنی این حرکت‌ها را محکوم می‌کنیم و باید با همکاری و همیاری یکدیگر در میدان عمل نشان بدهیم که ما یک امت واحد هستیم. ما همه حاملان و وارثان پیامبر(ص) هستیم و باید به وجود نبی اکرم (ص) تاسی کنیم.

در ادامه مراسم اختتامیه شیخ خالد عبدالوهاب ملا از علمای برجسته اهل سنت عراق گفت: موصل در کمتر از یک ساعت سقوط کرد به دلیل آن بود که کسانی سال‌ها قبل منبرها را در دست گرفته بودند که مردم را تحریک می‌کردند. علمای اعلام بدانند که اگر منبر آن‌ها ربوده شود باید منتظر این چنین نبردهایی در کل جوامع باشیم. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. آن‌ها در سایر شهرها توانستند منبرها را از دست علما بگیرند و به همین دلیل نتیجه‌اش تشکیل گروه داعش شد.

وی در پایان گفت: طبق سخن حضرت علی (ع) برخی هستند که قرآن می‌خوانند ولی فقط به زبان. وقتی از ایشان پرسیدند این گروه‌ها را چگونه تشخیص بدهیم حضرت فرمود اینها بعد از اینکه قرآن را به زبان جاری می‌کنند خون مسلمانان را می‌ریزند. این مساله مهمی است که ما باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام

کد N666994

وبگردی