آفتاب

مصباحی مقدم: ملت و مجلس، حامی دولت در مذاکرات هسته ای هستند

مصباحی مقدم: ملت و مجلس، حامی دولت در مذاکرات هسته ای هستند

ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در مذاکرات هسته ای خطوط قرمز مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را رعایت می کند و ملت و مجلس، حامی دولت در این مذاکرات هستند.

حجت الاسلام 'غلامرضا مصباحی مقدم' در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: کاهش اتکای دولت به درآمدهای نفتی علاوه بر خنثی سازی ترفندها و سیاست های غربی ها و دشمنان ایران در مذاکرات هسته ای، زمینه توسعه و رشد داخلی و افزایش صادرات غیرنفتی کشور را فراهم می کند.

او گفت: تا قبل از تشدید تحریم ها علیه ایران، روزانه بیش از دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت از کشور صادر می شد که با تشدید این تحریم ها این مقدار به یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد دولت برای برداشت از درآمدهای نفتی در بودجه کشور 70 هزار میلیارد تومان است که این رقم 30 درصد بودجه عمومی کشور را شامل می شود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: صادرات غیر نفتی کشور در سالجاری 50 میلیارد دلار است که اگر این درآمد صرف واردات کالاهای ضروری، مواد اولیه کارخانه ها و تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید شود، نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

او گفت: درآمدهای نفتی باید صرف سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی و حمایت از صادر کنندگان و واردکنندگان شود.

او گفت: به عنوان مثال مرغ تولیدی کشور 25 درصد بیشتر از نیاز داخلی است که باید به کشورهای دیگر و از جمله عراق و افغانستان صادر شود و در سایر بخش ها نیز مسائل مشابه وجود دارد که با توجه به آن شاهد توسعه بیش از پیش صادرات غیر نفتی ایران خواهیم بود.

او با بیان اینکه سالانه 43 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی در کشور می شود، گفت: اگر یارانه خانواده های متمکن که نیاز به دریافت آن ندارند قطع شود، مبلغ بسیاری در این بخش صرفه جویی می شود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: دولت عزم جدی برای کاهش هزینه های غیر ضروری بخش های دولتی در سطح کشور دارد که در صورت تحقق این امر سالانه 10 هزار میلیارد تومان در این بخش صرفه جویی می شود.

او تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عزم جدی همه بخش ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: فعالیت های اقتصادی دولت باید بر اساس این نوع اقتصاد محقق شود و اقتصاد مقاومتی باید اساس این فعالیت ها باشد.

او مدیریت جهادی را هم از ضرورت های توسعه و رفع مشکلات بخشهای مختلف از جمله بخش اقتصادی دانست و گفت: مدیریت جهادی همه ظرفیت های ملت و جامعه را برای توسعه و رفع تنگناها به کار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پول های سرگردان در بنگاه های اقتصادی و بخش تولید هزینه شود، ضمن رونق این بخش شاهد کاهش معضل بیکاری نیز خواهیم بود که دولت و مسوولان ذیربط باید با اعتماد آفرینی و ایجاد امنیت لازم زمینه تحقق این امر را فراهم کنند.

 

 

45231

 

کد N666899

وبگردی