آفتاب
یک کارشناس مسائل دینی:

اخلاق و مهرورزی کانون خانواده را مستحکم و جامعه را اصلاح می‌کند

اخلاق و مهرورزی کانون خانواده را مستحکم و جامعه را اصلاح می‌کند

یک کارشناس امور دینی و خانواده گفت: اخلاق و مهرورزی برگرفته از سیره نبوی، کانون خانواده‌ها را مستحکم و جامعه را اصلاح می‌کند.

یک کارشناس امور دینی و خانواده گفت: اخلاق و مهرورزی برگرفته از سیره نبوی، کانون خانواده‌ها را مستحکم و جامعه را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام جواد اطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و روز اخلاق و مهرورزی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های پیامبر عظیم الشان اسلام احیای مکارم اخلاقی در جامعه اسلامی بود.

این کارشناس امور خانواده تصریح کرد: نبی اکرم (ص) در اخلاق و مهرورزی سرآمد بود تا جایی که با سیره و منش خود توانست در عصری که جهل و خفقان بیداد می‌کرد افرادی را تربیت کند که خدمات ارزنده‌ای به اسلام ارائه کردند.

وی با تاکید بر الگوپذیری از سیره نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: باید اخلاق و مهرورزی را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم چرا که اخلاق و مهرورزی برگرفته از سیره نبوی، کانون خانواده‌ها را مستحکم و جامعه را اصلاح می‌کند.

اطهری اظهار کرد: دین باید دنیای ما را اصلاح کند، دنیایی که در آن اخلاق و محبت در چارچوب معارف دینی نباشد پیشرفت و اعتلا معنایی ندارد.

وی بی توجهی به اخلاق و مهرورزی را سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و گفت: اسلام دین برادری و اخلاق‌مداری است، انسانی که نسبت به اخلاق و یا مهرورزی به همنوع غافل باشد نمی‌تواند به تقوای الهی دست یابد.

این کارشناس امور دینی و خانواده اظهار کرد: اخلاق و مهرورزی نباید در حد نام گذاری یک روز در تقویم‌ها باقی بماند بلکه باید به خوبی در جامعه تبیین شود چرا که ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات از دوری جستن از مکارم اخلاقی و سجایای انسانی است.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها و متولیان فرهنگی باید زمینه آشنایی خانواده با نقش مهم اخلاق و مهرورزی در زندگی را فراهم کنند تا به واسطه ارتقای سطح آگاهی اعضای خانواده نسبت به این دو مولفه مهم به پیروی از نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بتوانیم به جامعه‌ای پایبند به اخلاق دست یابیم.

انتهای پیام

کد N666802

وبگردی