آفتاب

اتحادیه اروپا خواستار مقابله با پروپاگاندای روسیه

اتحادیه اروپا خواستار مقابله با پروپاگاندای روسیه

انگلیس، دانمارک، استونی و لیتوانی امروز (جمعه) به بروکسل تاکید کردند، برنامه‌ای در سطح اتحادیه اروپا با هدف مقابله با "کمپین پروپاگاندای روسیه" در بحبوحه تنش‌ها بر سر اوکراین مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای امور خارجه انگلیس، دانمارک، استونی و لیتوانی اعلام کردند، روسیه به شدت در حال توسعه و بسط "کمپین پروپاگاندای اطلاعات نادرست" خود به عنوان واکنش نامتقارن به قدرت‌های اقتصادی غرب است و درهمین حال، رسانه‌های آزاد روسیه توسط دولت مسکو سرکوب، مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند و رسانه‌های خارجی در این کشور به اجبار بسته شده و مورد تبعیض واقع می‌شوند.

این وزرا در نامه خود به فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به این مساله هشدار دادند که این پروپاگاندا با هدف از بین بردن اتحاد غرب و اتحادیه اروپاست و از نهاد دیپلماتیک اتحادیه اروپا خواستند تا برنامه‌ای را در سال 2016- 2015 به منظور مقابله با این کمپین از جانب دولت روسیه ارایه کند.

اوکراین و غرب مکرراً مسکو را مسوول دخالت در امور نواحی شرقی تحت کنترل مخالفان جدایی‌طلب می‌دانند؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.

روسیه در حال حاضر یک کانال تلویزیونی در انگلیس و یک سرویس خبری خارجی با عنوان «اسپوتنیک» دارد که به عنوان جانشین صدای دولت روسیه در خارج از کشور عمل می‌کنند.

در این نامه همچنین آمده که اتحادیه اروپا باید جایگزین‌های رقابت‌پذیر و معتبر را برای جمعیت روس‌زبان و آنهایی که از رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو استفاده می‌کنند، فراهم آورد.

اقلیت روس‌زبان یک چهارم جمعیت در استونی و لتونی و شش درصد را در لیتوانی تشکیل می‌دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قول داده تا از "میهن‌پرستان خارج از روسیه" حمایت کند.

انتهای پیام

کد N666795

وبگردی