آفتاب
واعظ‌ طبسی:

دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارد

دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، آیت‌الله واعظ طبسی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه که در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه حوزه علمیه از استثنایی‌ترین مراکزی است که پژوهش در مسائل اسلامی از وظایف اصلی اوست، اظهار کرد: هیچ نهاد یا سازمانی نمی‌تواند در این زمینه چنین مسوولیتی داشته باشد، جای تعلیم و پژوهش در احکام الهی حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه معرفت نفس از علوم مقدماتی علم کلام و فقه است، ادامه داد: انسان اگر خود را بشناسد، زمینه برای آشنایی او با آفریدگارش نیز فراهم خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: شما برادران در بهترین شب و بهترین مکان، بهترین تصمیم را گرفته‌اید و می‌خواهید به صورت رسمی وارد حوزه علمیه و به لباس روحانیت ملبس شوید.

وی افزود: در نگاه مردم کسانی که ملبس به این لباس هستند از تکریم و احترام خاصی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان با توصیه به طلاب اظهار کرد: شما باید در کنار دروس خود مباحثه را نیز جای دهید، چراکه اکتفا کردن به سایت‌ها کافی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید مدیریت حوزه بر فضای مالی آن دقت داشته باشد، ادامه داد: شهریه‌هایی که به طلاب پرداخت می‌شود در حدی نیست که بتواند زندگی طلبه را به طور کامل اداره کند.

واعظ طبسی خاطرنشان کرد: انسان هم می‌تواند موجودی قوی و مقاوم و در برابر فشارهای سیاسی و اجتماعی باشد، هم می‌تواند تحمل هیچ سختی و دشواری را نداشته باشد، اگر اهل مقاومت بود و نفس خود را تربیت کرده بود می‌تواند در برابر قدرت‌های شیطانی معاند اسلام بایستد و پرچم آزادی، استقلال و اسلام خواهی را به اهتزار درآورد.

وی با بیان اینکه دشمن چشم دیدن پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد، یادآور شد: یک روزنامه معروف اسرائیلی اعتراف کرد که جوانان دانشمند و فرهیخته ما را دستگاه اطلاعاتی موساد به شهادت رساند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما بعضی کشورها را همچون آمریکا از نظر خصوصیات انسانی ساقط شده می‌بینیم، ملت‌ها جدا هستند اما کسانی که رژیم در اختیار آنها است انسان‌هایی هستند که به هیچ چیز جز منافع خود فکر نمی‌کنند.

وی با اشاره به ملت‌هایی که با اعمال تحریم‌ها در صدد فشار بر ملت ایران هستند، بیان کرد: آنها غافل‌اند از اینکه این ملت بزرگ ما با قدرت ایمان و اعتقاد به خدا و رسولش در مقابل همه فشارها می‌ایستد و تحمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان تاکید کرد: ملت ما ملتی بزرگ، غیرتمند و علاقه‌مند به استقلال و خودکفایی است و تا امروز بسیاری از تلاش‌های دشمنانش را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام

کد N666772

وبگردی