آفتاب
آیت الله علم الهدی:

دشمن در مذاکرات هسته‌ای آرمان‌های انقلاب را نشانه گرفته است

دشمن در مذاکرات هسته‌ای آرمان‌های انقلاب را نشانه گرفته است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: در مذاکرات اگر توافق کردیم تحریم را برنمی دارند، باز می گویند موشک نداشته باشید و همجنس بازی آزاد شود، اگر آن را هم انجام دهیم می گویند دست از اسلام بردارید، بحث آرمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در رواق بزرگ امام خمینی حرم مطهر امام رضا و در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه گفت: اسلام ناب معارف امام صادق است، حاکمیت اسلام در حاکمیت این معارف است و از زمان آغاز هجرت پیامبر تا دوران ائمه (ع) تمام سرکوب گری های جریان سیاسی به این دلیل بود که فهمیده بودند اسلام در معارف اهل بیت است و با براندازی اهل بیت(ع) اسلام از بین می رود.

امام جمعه مشهد افزود: بعد از هزار و ۴۰۰ سال از این اتفاقات، پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و به واقعیت پیوست. از روز اول پیروزی، تمام جریان هایی که برای انقلاب ایجاد خطر می کردند و با جریان های استکباری همدست شدند چه در جنگ تحمیلی و چه در فتنه ۸۸، هدف شان براندازی حاکمیت اسلام در سایه حاکمیت ولایت بوده است.

خطیب جمعه مشهد گفت: در همه بحران ها، جریان های برانداز خیمه نظام که رهبری است را هدف قرار می دهند.

عده ای می گویند بدون هماهنگی با باشگاه های قدرت نمی توان جامعه را اداره کرد

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در مملکت یک عده هستند که می گویند در سال ۵۷ انقلابی به پیروزی رسید و مدیریت و نظام عوض شد، می گویند ما نمی توانیم در برابر استکباری که همه معادلات سیاسی را در دست دارد مقابله کنیم زیرا نان و تمام زندگی مردم دچار مشکل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: می گویند این آقا انقلابی ۵۷ است و امروز را نمی فهمد امروز روز سازش و تعامل است و باید در باشگاه قدرت جهانی با همه بسازیم و هر جور مردم دنیا هستند ما نیز همین گونه باشیم. می گویند به ما چه که اسرائیل دارد نسل کشی می کند، هر جور کشورهای دیگر هستند ما نیز همین جوری باشیم، می گویند عربستان که همسایه آنها است اخم نمی کند حتی لبخند می زند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این عده می گویند، شما چرا دم از کسانی می زنید که آواره هستند، در باشگاه قدرت جهانی اینجور تصمیم گرفته شده است که این ها بدبخت باشد، نظام عوض شد خب حالا باید تعامل کرد زیرا اگر این اتفاق نیفتد تمام عرصه های مردم مختل می شود، البته به این صراحت نمی گویند اما رفتار و برخورد آنها، عقیده آنها را ثابت می کند.

حضور مردم در پای انقاب به خاطر ولی فقیه است

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما واقع قضیه این نیست، جلوی این انقلاب مرجع تقلید بود، اگر جلوی این نظام یک متخصص سیاسی بود مردم اینگونه فداکاری می کردند؟ جلوی این انقلاب مرجع تقلید بود تا دین حاکم شود و البته در دنیا نیز حاکم شود.

وی اضافه کرد: بنده بازهم می گویم این خانم های محجبه و این مردمی که در میدان ژاله تهران و در مشهد نیز به میدان ده دی رفتند و زیر زنجیرهای تانک خرد شدند و در میان ژاله تهران آماج مسلسل قرار گرفتند چرا رفتند؟ چون جاده آسفالت می خواستند؟ چون نان می خواستند؟ چون بازار می خواستند؟ گفت مرجع تقلید من و نائب امام زمان گفته است بروید و جان دهید و من هم آمدم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: انقلاب برای حاکمیت دین بود و حاکمیت دین در برابر حاکمیت اهل بیت و آن نیز در برابر حاکمیت ولایت است تا حاکم اصلی بیاید و پرچم را در دست بگیرد.

دشمن در مذاکرات به آرمان های ما حمله کرده است

وی ادامه داد: آرمان مردم ایران این است، البته آرمان سانتریفیوژ نیست اما به آن بستگی دارد، دشمن با این می جنگد، در مذاکرات بحث آرمان هست و این همان چیزی است که به ما می گویید در مذاکرات بحث آرمان نیست، چرا که این آرمان باعث اسلام گرایی و رهایی منطقه از آمریکا است و دشمن روی منافع خود صحبت می کند و سانتریفیوژ قدم اول است شما یک قدم  عقب بروید، دشمن به جلو می آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این طور نیست که اگر مشکل هسته ای حل شد و  آمریکا تحریم را بردارد مشکل اقتصادی ما حل شود، غربی ها می گوید اگر در هسته ای مذاکرات به نتیجه برسد ما تحریم ها را لغو نمی کنیم، نماینده کنگره آمریکا چندی پیش گفت مشکل آنها با ایران فناوری هسته ای نیست بلکه اسرائیل و حقوق بشر است، و آن را تفسیر کرد و گفت یعنی در ایران باید همجنس بازی آزاد شد و این را تصریح کرد.

دشمن به دنبال این است که ما از اسلام برگردیم

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: حالا اگر توافق کردیم، آمریکا که تحریم را برنمی دارد، باز می گوید موشک نداشته باشید و باز می گوید همجنس بازی آزاد شود؛ آیا حاضرید که این اتفاق بیفتد؟ اگر آن را هم انجام دهیم می گوید از اسلام دست بردارید، آیا این کار را می کنید؟ خب اگر می خواهید در برابر آن بایستید، همین اول جلوی آن ها را بگیرد.

راه نجات از تحریم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا با این آرمان کار دارد، ما گرفتار تحریم هستیم و اگر بگوییم برای ما مشکل بوجود آورده است خب رهبری که راه را نشان دادند و گفتند اقتصاد مقاومتی و در اردیبهشت تمام مسئولین نظام را دعوت کردند و اقتصاد مقاومتی را تحلیل کردند و چندین عامل جریان سازی این اقتصاد را نشان دادند، از اردیبهشت تا الان حدود ۸ ماه گذشته است.

خطیب جمعه مشهد گفت: در دی ماه همایش اقتصاد ملی برگزار شد و متولیان اقتصاد کشور حرف زدند و یک کلمه از اقتصاد مقاومتی و کاری را که در این ۸ ماه انجام دادند را گفتند؟ رهبری نصیحت که نکردند، بلکه راهبرد نظام دست رهبری است، مجلس در برنامه ریزی باید با این راهبرد برنامه ریزی کند، ایشان رهبر نظام است، در این همایش چند عدد از این ۱۰ مولفه را گفتند انجام دادیم؟

ملت جدای از رهبری و ولایت در ایران وجود ندارد

آیت الله علم الهدی افزود: همایش اقتصاد ملی یعنی ملت جدای رهبری و ولایت؟ چنین ملتی اصلا وجود ندارد؟ آیا یک ۹ دی دیگر لازم است تا مردم ثابت کنند که همه چیز آنها رهبر است؟ حتما باید به این وسیله ثابت شود؟ منویات رهبری باید در برنامه ریزی ها توجه شود. آیا باید چشم مان را به غرب بدوزیم؟

کد N666630

وبگردی