آفتاب
حجت الاسلام قاسمی:

چرخ اقتصادی مازندران می لنگد/ نگرانی مردم از فساد نظام بانکی است

چرخ اقتصادی مازندران می لنگد/ نگرانی مردم از فساد نظام بانکی است

ساری - امام جمعه موقت ساری، با بیان اینکه بیکاری در استان بیداد می کند گفت: چرخ اقتصادی و کشاورزی استان می لنگد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: منظور از وحدت این نیست که اختلاف نظر نداشته باشیم بلکه منظور این است که درگیری نداریم و در زیر پرچم قران و کتاب آسمانی بسر می بریم.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و خارجی بر محور وحدت پایبند است و نظام اسلامی به دنبال شعار نیست بلکه در عمل نیز نشان داده است که اهل سنت و اقلیتهای دینی نیز آزادی عمل دارند.

 امام جمعه موقت ساری یادآور شد: در بعد خارجی نیز نظام اسلامی می خواهد روی پای خود پای خود بایستد و دشمنان با آن مقابله می کنند ولی نظام اسلامی ایران وقتی ندای اسلام را می شوند از مسلمانان حمایت می کنند.

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: اگر نظام اسلامی دم از وحدت می زند به آن عمل می کند و نظام همان نگاهی که به حزب الله دارد به دیگر مسلمانان نیز دارد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه دشمن ما بیدار است و به دنبال تفرقه افکنی است، یادآور شد: دشمنان گروهی را تربیت می کنند که علیه اسلام اقدام کنند درحالیکه همه علما به وحدت بین مسلمانان تاکید دارند و دشمنان قصدشان ایجاد تفرقه است.

وی با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت گفت: کاهش ۵۰ درصدی قیمت نفت کار ساده ای نیست و دشمنان می خواهند بین کشورهای اسلامی تفرقه بیاندازند.

وی با بیان اینکه دشمنان درپی آن هستند تا بین شیعیان نیز تفرقه بیندازند گفت: دشمن بیدار است و ما نیز باید بیدار باشیم و آلت دست دشمنان قرار نگیریم.

امام جمعه موقت ساری، با عنوان اینکه شبکه های ماهواره ای در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند، خواستار هوشیاری مسلمانان برابر توطئه ها شد.

وی با بیان اینکه حرکتهای خوبی در استان صورت گرفته است تاکید کرد: مسئولان در عرصه فرهنگ نباید به خواب روند ودولتمردان باید گوش بفرمان مقام معظم رهبری باشند.

امام جمعه موقت ساری، یادآور شد: رهبر انقلاب تاکید کرده اند که باید به نیروهای داخلی تکیه داشته باشیم و مردم هیچ واهمه ای از تحریمها ندارند ولی نگرانی مردم از فساد نظام بانکی است.

به گفته حجت الاسلام قاسمی، همچنین مردم منتظرند کسانیکه نظام را به سخره گرفته اند، قوه قضاییه برخورد مناسبی داشته باشد.

امام جمعه موقت ساری با اظهار اینکه مردم نگاهشان به جلسات نیست، بیان داشت: باید خروجی مناسبی جلسات داشته باشند.

وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بازپرداخت بدهی کارگران نساجی یادآور شد:رفع مشکل و بلاتکلیفی این کارخانه سبب التیام مردم شده است ولی توقع مردم بالاست و مازندران در عرصه کشاورزی و اقتصادی می لنگد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه چندین کارخانه تعطیل شده اند و مراجعات زیاد است، گفت: زمانی مازندران از استانهای دیگر کارگر تقاضا می کرد ولی امروز باید برای کارگری به استانهای دیگر بروند و بیکاری در استان بیداد می کند.

کد N666611

وبگردی