آفتاب

اتحادیه اروپا اعطای وام بیشتر به اوکراین را مشروط کرد

اتحادیه اروپا اعطای وام بیشتر به اوکراین را مشروط کرد

اتحادیه اروپا به اوکراین پیشنهاد اعطای وام بیشتری داده اگر که این کشور به تعهداتش در زمینه اصلاحات اقتصادی و سیاسی پایبند بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا گفته که 1.8 یوروی دیگر را که بخشی از 11 میلیارد وام است به اوکراین می‌دهد، اگر این کشور به توافق وام بین‌الملل احترام گذاشته و در روند مقابله با فساد، اصلاح سیاسی و اصلاح اقتصادی پیشرفت کند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفرش به ریگا، لتونی گفت: ما باید تحقق این تعهدات و اصلاحات را از جانب دولت کی‌یف ببینیم.

اما آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین در نشست برلین با اعلام اینکه کاهش هزینه‌ها بسیار ساخت است، گفت: ما به دنبال بهتر شدن اوضاع در کشور هستیم و با وجود این مساله که مطمئناً برای تحقق و دستیابی به اصلاحات با چالش مواجه می‌شویم، به بهترین شکل ممکن به کار خود ادامه می‌دهیم. اوکراین به صورت روزانه در جنگ و درگیری با مخالفان در شرق مبلغ پنج میلیون دلار هزینه می‌کند. اما همچنان به کمک مالی نیاز داریم. زمان ما در حال اتمام است. زمان بسیار محدود است و انتظار داریم که هر چه سریعتر صندوق بین‌المللی پول و سایر شرکای غربی به ما پاسخ دهند.

شهر برلین روز پنجشنبه و امروز (جمعه) میزبان نشستی چهارجانبه با حضور نمایندگانی از روسیه،‌ اوکراین، آلمان و فرانسه است.

این گروه روز دوشنبه گذشته نیز در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه در برلین نشستی را برگزار کردند که در آن درباره حل و فصل بحران اوکراین گفت‌وگو شد. به گفته یکی از مقام‌ها، مذاکرات روز دوشنبه تخصصی بود و هدف اصلی‌اش درباره همکاری پیش از مذاکرات آتی بود.

انتهای پیام

کد N666608

وبگردی