آفتاب
نماینده مردم سنقر و کلیایی:

اصفهان برای توسعه کشور پیشگام شود

اصفهان برای توسعه کشور پیشگام شود

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: استان‌هایی مانند اصفهان که به نسبت دیگر استان های کشور از بضاعت بیشتری برخوردار هستند برای آبادانی سایر بخش‌های محروم کشور باید هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد ابراهیم محبی در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان پس از تبریز و قزوین در نهادینه کردن فرهنگ شیعه در ایران پیشگام بوده است، اظهار کرد: کرمانشاه اگر چه در غرب کشور قرار گرفته اما از جنبه هایی به اصفهان شباهت دارد چرا که نقش این استان در نزدیک مرزهای غربی کشور مانند نقش اصفهان در مرکز ایران است .

وی افزود: اصفهان باید به شکلی متوازن، علمی، کارشناسانه و منطبق بر اولویت‌بندی‌های تعریف شده استانی به سمت توسعه متوازن حرکت کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای موجود در استان کرمانشاه گفت: این استان در حالی رتبه نخست بیکاری کشور را از آن خود کرده که به عنوان دومین قطب کشاورزی و صنعت در غرب کشور شناخته می شود.

وی افزود: وضعیت راه های این استان به حدی نامناسب و قابل تامل است که 4 شهرستان این استان از دارا بودن یک آزاد راه محروم هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان هایی مانند اصفهان که به نسبت دیگر استان های کشور از بضاعت بیشتری برخوردار هستند باید برای آبادانی سایر بخش های محروم کشور هزینه گذاری کنند و در این راه مجدانه و جهادی وارد عرصه شوند.

انتهای پیام

کد N666558

وبگردی