آفتاب
یک عضو کمیسیون انرژی:

بازار نفت یک بازار سیاسی است

بازار نفت یک بازار سیاسی است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به این‌که بازار نفت یک بازار سیاسی است، گفت: مسائل سیاسی چندان قابل پیش‌بینی نیستند و بر اساس قدرت‌ها و توانمندی‌هایی که عوامل سیاسی در منطقه و جهان ایجاد می‌کنند متغیر است.

سیدهاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: به عنوان مثال حوادثی که در بحرین، عراق و سوریه می‌گذرد و یا مسائلی که در فلسطین اتفاق می‌افتد در مسأله بازار جهانی نفت تأثیرگذار هستند.

او ادامه داد: بنابراین نمی‌توان به طور قطع روی یک رقم برای قیمت نفت نظر داد اما با توجه به این‌که ما باید برنامه‌ریزی کنیم، بر اساس احتمالات قوی‌تری که ممکن است با آنها مواجه شویم برنامه ریزی خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون انرژی تأکید کرد: ما باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنیم، تصمیماتی که ما در رابطه با بودجه درباره قیمت نفت می‌گیریم حدود 50 دلار است که البته هنوز قطعی نشده و اگر هم درآمد اضافی حاصل شود به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و برنامه‌ریزیمان بر مبنای وابستگی کمتر به نفت باشد تا بتوانیم از سایر ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام

کد N666510

وبگردی