آفتاب

آیت‌الله کعبی: قیام 19 دی نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی است

آیت‌الله کعبی: قیام 19 دی نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام 19 دی نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت قیام 19 دی تصریح کرد: این قیام نماد اتحاد ملت ایران، وفاداری مردم به رهبری و مرجعیت و ایستادگی در برابر استکبار است.

عضو خبرگان رهبری افزود: این قیام خونین سرآغازی برای پیروزی انقلاب به شمار می رود چرا که مردم بیش از گذشته با ماهیت مستکبران آشنا شدند و ثابت کردند که هیچ توطئه‌ای از جانب دشمن نمی‌تواند میان آنها و روحانیت فاصله ایجاد نماید.

وی به حضور موثر روحانیت در کنار ملت بصیر و آگاه اشاره کرد و افزود: طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیت همواره در صحنه انقلاب حضور داشتند و در جریان اهانت رژیم به مرجعیت، همگام با ملت اقدامات مستکبران را محکوم کردند.

کعبی، ولایت مداری را یکی از شاخصه های مهم ملت ایران در مواجهه با همه توطئه‌های دشمن خواند و خاطرنشان کرد: یکی از توطئه‌های دشمن دور ساختن ملت از روحانیت و مرجعیت می‌باشد اما ملت ایران هرگز از مرجعیت و روحانیت فاصله نگرفتند و ولایت مداری خود را از ابتدای انقلاب تاکنون ثابت کردند تا جایی که در توطئه سال 88 نیز از این امتحان بزرگ در ولایتمداری سربلند بیرون آمدند.

وی در تشریح قیام 19 دی ماه خاطرنشان کرد: قیام 19 دی حماسه‌ای جاوید است که رژیم پهلوی را در هم کوبید و ماهیت نظام شاهنشاهی را به خوبی نشان داد، در این روز علما، طلاب و روحانیت در کنار مردم قم در بیوت مراجع حاضر شدند سپس در خیابان شهدا در توهین به مرجعیت به اعتراض پرداختند که در این میان تعدادی از مردم توسط عوامل شاه به شهادت رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: شاه که به دنبال جدایی دین از سیاست بود با شکست مفتضحانه‌ای روبرو شد چرا که حرکت‌های مردمی نهضت انقلاب را پیش می‌برد و این روز ماندنی و بزرگ پایبندی مردم به مرجعیت را به اثبات رساند.

وی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مردم قم با گرامیداشت قیام 19 دی هر سال با رهبر انقلاب دیدار می کنند و از بیانات معظم له بهره مند می شوند و با آرمانهای رهبری تجدید میثاق می کنند.

کعبی در پایان یادآور شد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و قیام 19 دی یکی از روزهای افتخار آمیز قم در ایستادگی مردم و وفاداری آنها نسبت به مرجعیت و نقطه عطفی در پیروزی انقلاب است.

انتهای پیام

کد N666420

وبگردی