آفتاب

بوکوحرام 100 نفر از مردم شمال شرق نیجریه را به قتل رساند

بوکوحرام 100 نفر از مردم شمال شرق نیجریه را به قتل رساند

تروریستهای بوکوحرام 100 نفر از اهالی شهر باگا در شمال شرق نیجریه را به قتل رسانده و 16 روستا را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز از کشته شدن 100 نفر از اهالی شهر باگا در شمال شرق نیجریه و آتش زدن 16 شهرک و روستا در نزدیکی دریاچه چاد از سوی بوکوحرام خبر داد.

بر این اساس یک پایگاه نظامی بزرگ شهر باگا هفته گذشته نیز به دست گروه تروریستی بوکوحرام افتاد و بیش از 20 هزار نفر از ساکنان روستاها به اردوگاهی در ایالت بورنو پناه برده اند که برخی از آنها به دلیل گرسنگی، سرما یا ابتلا به مالاریا جان باختند.

پایگاه نیروی مشترک ضربت، در سال 1998 در منطقه دریاچه چاد احداث و از نظامیان کشورهای چاد، نیجر و نیجریه تشکیل شد تا با جرم و جنایت در منطقه مرزی سه کشور مبارزه کنند.اخیرا از این پایگاه برای مبارزه با بوکوحرام استفاده شده بود.

بوکرام بخش‌های وسیعی از ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه را در کنترل دارد و باگا یکی از آخرین شهرهای منطقه کوکاوا بود که دولت هنوز کنترل آن را در اختیار داشت. بوکوحرام با ربودن 276 دختر دانش آموز در ماه آوریل سال گذشته باعث خشم و اعتراض جامعه جهانی شد. ارتش هنوز نتوانسته این دختران را پیدا کرده و نجات دهد و به جز جند نفر که خود فرار کرده‌اند، هنوز  219 kفر از این دانش آموزان در اسارت هستند. گفته می‌شود بوکوحرام مردان جوان را به عنوان سرباز و دختران را برای بردگی جنسی یا عملیات انتحاری می‌ رباید.

کد N666416

وبگردی