آفتاب

ترکیه 4 فروند جنگنده F-35 دیگر سفارش می‌دهد

ترکیه 4 فروند جنگنده F-35 دیگر سفارش می‌دهد

نخست‌وزیر ترکیه از تصمیم دولت برای سفارش چهار فروند جنگنده F-35 دیگر به کمپانی لاکهید مارتین آمریکا خبر داد و تاکید کرد، پیشتر آنکارا دو فروند از این جنگنده‌ها را سفارش داده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، ترکیه اعلام کرد که در 2012 به خرید 100 فروند جنگنده F-35 تمایل دارد و نخستین سفارش برای دو فروند از این جنگنده‌ها در سال 2015 ارسال می‌شود.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه پس از نشست با مشاور وزیر در امور صنایع دفاعی ترکیه گفت: تصمیم گرفته شده که ترکیه 100 فروند جنگنده F-35 را که بخشی از پروژه است، خریداری کند. ما قبلا دو فروند را به این شرکت آمریکایی سفارش داده‌ایم و هم‌کنون تصمیم گرفتیم تا چهار فروند دیگر سفارش دهیم.

جنگنده F-35 در کمپانی تسلیحات‌سازی لاکهید مارتین برای ارتش آمریکا و متحدانش و در پروژه‌ای به مبلغ 399 میلیارد دلار طرای و ساخته می‌شود که گران‌ترین برنامه تسلیحاتی جهان است.

این جنگنده از توانایی بالای رادارگریزی، مانور و سنسورهای بسیار قوی برخوردار است اما انجام این پروژه به خاطر کسری بودجه با تاخیر مواجه شده است.

داوود اوغلو افزود: این تصمیم در نشستی با هدف تداوم مذاکرات درباره پروژه سیستم موشکی دوربرد کشور اتخاذ شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سپتامبر 2014 گفت که آنکارا برای خرید یک سیستم دفاعی پس از عدم توافق با چین با مقام‌های فرانسوی در حال گفت‌وگو است.

باوجود نشست داوود اوغلو با مشاور وزیر در امور صنایع دفاعی ترکیه، مقام‌های وزارت دفاع بعید می‌دانند که این جنگنده‌ها و تحول در تجهیزات ارتش ترکیه تا پیش از 2023 نهایی شود. همچنین یکی از اهداف ترکیه، ساخت و تولید جنگنده در داخل است.

انتهای پیام

کد N666373

وبگردی