آفتاب

کشتار گسترده بوکوحرام در شمال شرق نیجریه

کشتار گسترده بوکوحرام در شمال شرق نیجریه

گروه تروریستی بوکوحرام در ادامه عملیات خود در نیجریه شهر باگا را به آتش کشید و دست کم 100 تن از اهالی این شهر را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام امنیتی نیجریه گفت، دست‌کم صد تن در شهر باگا، واقع در شمال شرق این کشور طی روزهای گذشته بدست تروریست‌های بوکوحرام کشته شده‌اند. این اقدام در عملیات جدیدی از سوی بوکوحرام صورت گرفت که در جریان آن 16 شهرک و روستا در نزدیکی دریاچه چاد، واقع در شمال شرق نیجریه به آتش کشیده شد.

این مسوول افزود: افراد مسلح بوکوحرام در جریان عملیات تروریستی خود 16 شهرک و روستا را به طور کامل به آتش کشیدند، از جمله شهر باگا که شامل یک پایگاه نظامی بزرگ می‌شود که طی هفته گذشته به دست این گروه افتاد.

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه صیادان در ایالت بورنو اظهار داشت: بسیاری از اهالی این مناطق که در تلاش برای فرار از چنگ تروریست‌های بوکوحرام بودند، به ضرب گلوله کشته و یا زخمی شدند و بیش از 20 هزار تن از ساکنان روستاها و شهر باگا به اردوگاهی در ایالت بورنو پناه برده‌اند که برخی از آنها به دلیل گرسنگی، سرما یا ابتلا به مالاریا جان باختند.

انتهای پیام

کد N666301

وبگردی