آفتاب

هشدار ام.آی.5 نسبت به تلاش شبه‌نظامیان برای حملات گسترده علیه غرب

هشدار ام.آی.5 نسبت به تلاش شبه‌نظامیان برای حملات گسترده علیه غرب

رئیس اداره اطلاعات داخلی سرویس جاسوسی انگلیس (ام.آی.5) هشدار داد، شبه‌نظامیان در سوریه در حال توطئه‌چینی به منظور انجام حملات گسترده علیه غرب هستند که احتمالا علیه سیستم حمل‌ونقل یا اهداف خاص صورت می‌گیرد و به تلفات گسترده منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندرو پارکر، رئیس ام.آی.5 انگلیس نسبت به احتمال حملات در کشورش هشدار داد و در یک سخنرانی بی‌سابقه در مقرر این اداره در لندن گفت: گروهی از تروریست‌های اصلی القاعده در سوریه در حال آماده‌سازی توطئه‌ای هستند که به تلفات سنگین در کشورهای غربی منجر می‌شود.

سخنرانی وی پس از کشته شدن 12 تن در حمله به دفتر یک مجله فرانسوی توسط مردان مسلح صورت گرفت.

وی افزود: شبه‌نظامیان القاعده در سوریه به دنبال انجام حملات در مقیاس وسیع به ویژه در سیستم‌های حمل‌ونقل یا اهداف خاص هستند. حدود 600 افراط‌گر انگلیسی به سوریه سفر کرده تا به گروه شبه‌نظامی داعش بپیوندند. این گروه که جدا شده از القاعده محسوب می‌شود، به دنبال انجام حملاتی علیه انگلیس است و از رسانه‌های اجتماعی برای ارعاب و ایجاد ترس برای انگلیسی‌ها استفاده می‌کند. ما با سطح تهدید جدی از جانب این گروه شبه‌نظامی مواجه هستیم و باید از سرویس‌های امنیتی برای مقابله با آن و دستیابی به مکالمات و ارتباطات این گروه استفاده کنیم.

این مقام مسوول و ارشد ام.آی.5 افزود: نگرانی من بابت رشد شکاف میان افزایش تهدید چالش‌برانگیز و کاهش دسترسی به ظرفیت‌ها برای مقابله با آنهاست. شبه‌نظامیان از رسانه‌های جمعی چون فیس‌بوک و توییتر برای به خدمت گرفتن شهروندان انگلیسی و تهدید اتباع انگلیس استفاده می‌کنند، ما باید به این ارتباطات دسترسی داشته باشیم و داده‌های مرتبط را به دست آوریم.

انتهای پیام

کد N666194

وبگردی