آفتاب

شکوری: نمایندگان مجلس مشکلات کشور و شرایط دولت را برای مردم شرح دهند

شکوری: نمایندگان مجلس مشکلات کشور و شرایط دولت را برای مردم شرح دهند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت توطئه‌ای از سوی آمریکا و عربستان علیه کشورمان است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید مشکلات کشور و شرایط دولت را برای مردم شرح دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه بخشی از نمایندگان مجلس به دلیل نزدیک بودن زمان انتخابات خواستار امتیازات بودجه‌ای بیشتری هستند، گفت: آنها باید توجه کنند که این خواسته آنها باید در شرایط عادی کشور مطرح شود نه در حال حاضر که کشور با مشکلات فراوانی روبروست.

وی در ادامه افزود: دولت قیمت نفت را در بودجه حدود 80 دلار در نظر گرفت اما اکنون قیمت نفت کمتر از این مقدار است. در حال حاضر دولت چگونه می‌تواند بودجه‌های عمرانی را تامین کند؟ نمایندگان باید به این مسائل توجه کرده و خواسته‌های منطقی بیان کنند. قطعا کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی روی بودجه‌های عمرانی در شهرستان‌ها می‌گذارد اما نمایندگان شرایط دولت را درک کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین با بیان اینکه مطالبه افزایش بودجه برخی مناطق صرفا خواسته شخصی و نه منطقه‌ای و ملی است، گفت: تعدادی از نمایندگان به این دلیل که انتخابات مجلس در پیش است به دنبال افزایش بودجه شهرستان‌های خود هستند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اگر نمایندگان این مطالبه را داشته باشند این سوء تفاهم ایجاد می‌شود که آنها به دنبال استفاده شخصی از بودجه هستند. برای اینکه این شائبه به وجود نیاید نمایندگان باید واقعیات کشور را در نظر بگیرند و منافع ملی را در اولویت قرار دهند. البته ما به نمایندگان مجلس حسن ظن داشته و معتقدیم آنها برای پیشرفت منطقه خود به دنبال افزایش بودجه هستند.

شکوری در ادامه با بیان اینکه کاهش قیمت نفت توطئه‌ای علیه کشورمان است، خاطرنشان کرد: در گذشته چنین توطئه‌ای علیه گورباچف به کار گرفته شد اکنون نیز کاهش قیمت نفت توطئه‌ای علیه روسیه، ونزوئلا و ایران است. در این مقطع مساله اصلی ما حفظ کشور از تهدیدات است و نمایندگان باید توجه کنند که اصرار بیش از حد بر افزایش بودجه‌های شهرستان‌ها با واکنش مثبت مردم روبرو نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان افزود: نمایندگان می‌توانند از طریق تریبون مجلس و حتی حضور در بین مردم مشکلات کشور را برای مردم شرح دهند تا مردم متوجه باشند که دولت با چه توطئه‌هایی روبروست.

انتهای پیام

کد N666090

وبگردی