آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

پیامبر اسلام، پیامبر صلح و مدارا بود

پیامبر اسلام، پیامبر صلح و مدارا بود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار امروز مسلمین جهان بگونه‌ای است که تصور می‌شود بار دیگر به دوران جاهلیت بازگشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جلال جلالی‌زاده در گردهمایی بزرگ حامیان دولت تدبیر و امید که به مناسبت هفته وحدت و توسط انجمن‌های اسلامی مدرسین و معلمین کرمانشاه در تالار شهید بهشتی این شهر برگزار شد، اظهارکرد: مصیبت بزرگ مسلمانان امروز جهان ناشی از دوری جستن از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) است.

این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: تا زمانی که جهالت را نشناسیم و آن را درک نکنیم، ارزش واقعی اسلام را درک نخواهیم کرد.

جلالی‌زاده با بیان اینکه جامعه جاهلی جامعه خشونت و خلاف قاعده استدلال است، گفت: هرچقدر که بتوانیم خصوصیات جاهلیت را بیشتر بشناسیم، یقینا بیشتر قدر اسلام را خواهیم دانست.

این استاد دانشگاه تهران افزود: اگر ما پیامبر(ص) را دوست داشته باشیم و او را به عنوان الگوی خود بدانیم، می‌بینیم که ایشان همه راه‌ها را به ما نشان داده‌اند. پیامبر(ص) چنان به انسانها کرامت بخشیده که بالاترین حد ممکن است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام، پیامبر صلح و مدارا بود، خاطرنشان کرد: ما نه تنها به پیامبر بلکه به اصحاب و خاندان مبارک ایشان نیز ظلم کرده‌ایم.

جلالی‌زاده اظهارکرد: امروز بحث از جهاد می‌شود اما باید پرسید کدام جهاد؟ آیا جهاد علیه برادر مسلمان جهاد است؟

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع وحدت در تمام امت اسلامی گفت: اینکه در طول سال فقط یک هفته و آن هم در حد شعار و سخنرانی به مقوله وحدت پرداخته شود، اصلا اثرگذار نیست.

وی تاکید کرد: این وظیفه دانشگاه‌هاست که با پرداختن به موضوع وحدت، آن را در سطح جوامع گسترش دهند.

جلالی زاده اظهارکرد: ما باید به عنوان افرادی آگاه بحث برادری شیعه و سنی، کرد و فارس و ... را در پیش بگیریم که بتوانیم در راستای وحدت امت اسلام قدم برداشته باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به اشتباه دین اسلام بعنوان مظهر بغض و کینه شناخته شده، درحالیکه دین اسلام دین بغض و کینه نیست، بلکه دین دوستی و برادری است.

انتهای پیام

کد N665643

وبگردی