آفتاب
در واکنش به حادثه "شارلی ابدو"؛

کری: آزادی بیان نمی‌میرد

کری: آزادی بیان نمی‌میرد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن تیراندازی مرگبار مجله طنز "شارلی ابدو" در پاریس به عنوان اقدامی وحشتناک، بی‌رحمانه و خشونت وحشیانه، گفت: آمریکا از مردم فرانسه به دنبال آنچه که یک حمله افراط گرایانه در اقدامی تلافی جویانه علیه انتقاد رسانه‌ای از اسلام محسوب می‌شود، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یو.اس نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای لهستانی‌اش در کنفرانسی خبری گفت: ما در همبستگی، تعهد به مقابله با افراط گرایی و دفاع از آزادی بیان در کنار شما ایستاده‌ایم.

این اظهارات کری پس از آن منتشر شد که افراد مسلحی به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کرده و جان 12 وی افزود: حمله روز چهارشنبه بخشی از یک رویارویی بزرگتر است که بین تمدن‌ها و افرادی که مخالف یک جهان متمدن هستند، رخ داده است.

جان کری همچنین از آزادی بیان و آزادی مطبوعاتی به عنوان اصول فراموش نشدنی دفاع کرده و از افراد شجاع و محترمی سراسر جهان که تسلیم ارعاب و تهدیدهای ترور نمی‌شوند تعریف کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: این رویدادها باعث تقویت تعهدات ما به جهانی متمدن می‌شود. آزادی بیان با این اقدامات تروریستی از بین نمی‌رود.

انتهای پیام

کد N665544

وبگردی