آفتاب
/همایش همگرایی اصولگرایان/

علم‌الهدی: امروز وضعیت جنگ صفین حاکم است/آفت وحدت، خودبزرگ‌بینی است

علم‌الهدی: امروز وضعیت جنگ صفین حاکم است/آفت وحدت، خودبزرگ‌بینی است

امام جمعه مشهد اظهار کرد: ماهیت تمام مقابله‌هایی که دشمنان در طول تاریخ با اهل بیت پیغمبر (ص) داشته، تقابل با اسلام ناب بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی طی سخنانی در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان در مصلی تهران گفت: مطالعه‌ی 240 سال عمر سیاسی امت اسلام از رحلت پیامبر (ص) تا غیبت امام زمان (عج) نشان دهنده‌ی این است که تمام تحولات سیاسی و اجتماعی یک محور داشته و آن هم محور مظلومیت اهل بیت (ع) بوده است و به منظور این که اسلام ناب حاکمیت نیابد در طول تاریخ مبارزات زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی را باید از این دیدگاه نگریست که آرمان بزرگ اسلام در افق انقلاب بروز یافت و 35 سال بر پایه‌ی دین و حقانیت اهل بیت (ع) استقرار پیدا کرد و در این سنگر مبارزه‌ی خود را انجام می‌دهد و جریانی که پاسدار این دستاورد و این واقعیت است جریان اصیل اصولگرایی است که با اصل ولایتمداری بر مبنای دین حرکت می‌نماید تا با ادامه مسیر 13 معصوم گرانقدر و رساندن آن به حاکمیت معصوم چهاردهم پیش برود.

علم الهدی تصریح کرد:‌ هر کس به این اصول و موازین معتقد باشد در هر جریان و نگاهی اصولگراست و بر این مبنا حرکت می‌کند و اگر بخواهیم مبانی فکری رهبران این جریان یعنی امام و رهبری را در یک کار مطالعاتی بیابیم بی شک آیات قرآن و احادیث در آن متبلور می‌شود.

وی با اشاره به بروز برخی فرازها و فرودها در جریان اصولگرایی گفت: جریان اصولگرایی که مانند همه جریان‌ها و همه وقایع فراز و قرودهایی داشته است. و این فراز و فرودها نشان می‌دهد که افراد اصیل و پایبند به اصول متعالی تا چه میزان و تا کجا همراه و همگام با این جریان حرکت می‌کند و هر گاه فشار دشمنان و مخالفان دین زیاد شده است، اصلی‌ترین راهبرد، راهبرد دلباختگان ولایت و امامت،پایداری در مسیر وحدت و انسجام داخلی بوده و این وحدت همان مسیری است که امامان و انبیاء بر آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) گفت: در فضایی که خفقان و فشار و سرکوب حاکم بود امام عسگری (ع) فرمودند که شیعه کسی است که انگشتر در دست راست می‌کند و بسم‌الله الرحمن الرحیم را بلند می‌گوید و این به این دلیل بود که در هر جا و در هر مجمع و اجتماعی شیعیان بتوانند خود و یاران خود را بشناسند و با آنها به سمت وحدت بروند و این وحدت و همگرایی به عنوان یک اصل راهبردی برای ادامه مسیر اهل بیت (ع) است.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: در مسیر این وحدت سه اصل مهم و حیاتی وجود دارد اول این که جریان اصولگرا به ظرفیت‌ها و امکانات واقعی خود آگاه باشد چرا که متدینین و دلباختگان به مسیر دین و ولایت اصلی‌ترین پایگاه مردمی اصولگرایان هستند که در جامعه ما اکثریت نیز هستند. و باید بدانیم که این ظرفیت بزرگ را چگونه استفاده کنیم و نباید هیچ چیز باعث شود که ما این ظرفیت را نادیده بگیریم و از آن غفلت کنیم. مساله‌ی بعدی واقع‌گرایی در مساله وحدت است. باید بدانیم وحدت اصولگرایان یک امر قطعی است و با شعار و زبان نیست و وحدت در دل جریان اصولگرایی است. یعنی عشق به ولایت واهل بیت (ع) در دل دلباختگان این جریان است و آنچه آفت این وحدت است خط کشی‌ها، صف‌بندی‌ها و خود بزرگ بینی‌هاست.

وی افزود: نکته سوم در مسیر اصولگرایی وظیفه محوری است به جای قدرت محوری. درمیان اصولگرایان مقام و مسئولیت اهمیتی ندارد و آنچه که مهم است وظیفه است و تکلیف محوری و دفاع از آرمان‌های انقلاب و تفکر ولایی که تا پای جان پای آن ایستادگی می‌کنند. جریان تکلیف‌محور با جان خود معامله می‌کند و در این مسیر اختلاف معنا ندارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز وضعیت ، وضعیت جنگ صفین است یعنی با غیر خودی در مقابله هستیم تصریح کرد: امروز در عرصه‌ی سیاست با غیر خودی مقابلیم و رقابت ما در عرصه‌ی سیاسی با جریانی غیر خودی و مشکل‌دار است و نظام به مانند قلعه‌ای است که دیوارهای آن ولایت است و هیچ کسی از دیوارهای آن نمی‌تواند نفوذ کند اما درواز‌ه‌ای به نام مردم‌سالاری دارد که عوامل دشمن در آن وارد می‌شوند. امروز جبهه مقابل اگر در ظاهر با دشمن هم پیمان نیست اما قطعا اگر به قدرت برسد این اتفاق می‌افتد و با دشمنان ما متحد می‌شود و ما باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام

کد N665386

وبگردی