آفتاب
لاریجانی در جمع بازنشستگان آموزش و پرورش استان قم:

آموزش و پرورش دچار ازدیاد نیرو است/ دولت از واگذاری مدارس حمایت می‌کند

آموزش و پرورش دچار ازدیاد نیرو است/ دولت از واگذاری مدارس حمایت می‌کند

اکنون بسیاری از هزینه‌های درمان را دولت پرداخت می کند و امیدواریم که این موضوع از دغدغه‌های بازنشستگان بکاهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اعظم هزینه های درمان به دولت محول شده گفت: اکنون بسیاری از هزینه های درمان را دولت پرداخت می کند و امیدواریم که این موضوع از دغدغه های بازنشستگان بکاهد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در سفر خود به استان قم و در جمع اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان قم گفت: بسیاری از مشکلات هزینه‌های درمان بیماران حل شده و بخش اعظم هزینه های درمان به دولت محول شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درارتباط با طرح نظام جامع بازنشستگی نیز بیان کرد: روی این موضوع تا حدی کار شده امابه دلیل به همراه داشتن بار مالی دولت باید این پیشنهاد را در قالب لایحه تقدیم مجلس کند. این موضوع اکنون در حال بررسی بوده و امیدواریم که شاهد حل آن باشیم.

وی درخصوص درخواست بازنشستگان مبنی بر اینکه هیأت امنای صندوق بازنشستگی از میان بازنشستگان انتخاب شوند نیز گفت: این موضوع قابل پیگیری است اما مسئله اصلی اینکه تمام صندوق ها از قبیل صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی با مشکلات کمبود منابع مواجه هستند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: فرمول درنظر گرفته شده برای ورودی و خروجی صندوق ها متناسب با کشوری با تورم یک درصدی است البته به نحوه اداره هم ایراداتی وارد بوده که این موضوعات باید پیگیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دچار ازدیاد نیرواست تصریح کرد: اکنون تعداد دانش آموزان حدود 12 میلیون نفر و تعداد معلمان بیش از یک میلیون است و همین موضوعات باعث شده که 80 درصد از بودجه جاری کشور صرف هزینه های اینچنینی شود و دیگر پولی برای عمران باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید کوچک شوند تأکید کرد: باید جوانان جامعه را برای حرکت به سمت تولید آموزش داد و به جای استخدام جوانان در آموزش وپرورش به فکر راه اندازی مدارس غیر انتفاعی باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: دولت هم به ازای هر دانش آموزش مبلغی حدود 600 هزار تومان پرداخت می کند و در کل این موضوع می تواند به ارتقای سطح آموزشی کشور منتهی شود.

رئیس مجلس با اشاره به برنامه های دولت برای واگذاری مدارس گفت: دولت از این موضوع حمایت کرده و جوانان باید به فکر تأسیس مدارس غیر انتفاعی باشند.

کد N665274

وبگردی