آفتاب
شیخ نعیم قاسم در جمع دبیران کل احزاب اسلامی مطرح کرد:

پیشنهاد تهیه منشوری از اصول مشترک/ داعش را تار و مار کردیم

پیشنهاد تهیه منشوری از اصول مشترک/ داعش را تار و مار کردیم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: وحدت تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اینکه در کنفرانس وحدت راهکارهای عملی مطرح شود چرا که این همایش یکی از هزاران کنفرانس محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم ضیافت وحدت احزاب کشورهای اسلامی که به میزبانی حزب موتلفه اسلامی در مرکز پژوهش ها و مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد یا بیان اینکه احزاب همواره دارای راهکارهای عملی، طرح‌ها و ایده‌هایی هستند و از این طریق می‌توانند بطور سازمان یافته به جامعه کمک کنند اظهار داشت: بدون شک نقاط مشترکی در اصول اساسی در ما وجود دارد که همین مشترکات باعث شده در اینجا گرد هم جمع شویم.

وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم این اصول مشترک به عنوان منشور برای احزاب در نظر گرفته شود تا دیگر احزاب با توجه به ادبیات خود به این همکاری‌ها مبادرت کنند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: این اصول اساسی باید در واقع جدای از اصولی باشد که وحدت اسلامی را بین گروه ها تحقق می‌بخشد. به عنوان مثال وقتی ما در این منشور اعلام می‌کنیم ما اعتقاد به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای داریم یعنی به جهت‌دهی امت اسلامی در راستای درست آن کمک کرده ایم.

شیخ نعیم قاسم این موضوع را نقطه آغازینی برای تحقق امر وحدت اسلامیدانست و افزود: اینکه بحث مقاومت را به عنوان بحث اساسی این نشست برای گردهمایی مسلمانان می‌توانیم عنوان کنیم یا حتی قادر خواهیم بود در عناوینی دیگری که نیاز به گفتگو دارد در این زمینه به توافق برسیم.

وی خاطر نشان کرد: فرض کنید اصل مقاومت را مطرح کنیم و حزبی در جهان وجود داشته باشد که به مقاومت معتقد نباشد ولی مطالبه وحدت دارد؛ در آن صورت امیدها برای وحدت با آن گروه کاهش پیدا خواهد کرد به دلیل اینکه یک خط و مشی اساسی وجود دارد که باید مطابق آن حرکت کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: وحدت تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اینکه در کنفرانس وحدت راهکارهای عملی مطرح شود چرا که این همایش یکی از هزاران کنفرانس محسوب می‌شود و از آنجایی که قدرت و توانمندی این همایش محدود است نباید برای تحقق وحدت ناامید بشویم.

وی با تاکید بر اینکه باید در گفتمان خودمان جنبه‌های مثبت وحدت در سطح عملی را مطرح کنیم گفت: نباید سرگرم سخن گفتن پیرامون مسائلی بشویم که بین ما تفرقه می‌اندازد بویژه بحث تکفیری ها و داعش؛ سخنرانی های امروز کنفرانس وحدت اسلامی حول محور هراس از داعش دور می‌زد، ما نگران این هستیم که دچار این نگرانی در جامعه اسلامی خودمان بشویم.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه باید پیرامون داعش 5 درصد و پیرامون وحدت با خودمان 95 درصد سخن بگوییم اظهار داشت: خودمان گفتیم داعش خطری است که می‌توانیم با آن مقابله کنیم و شکستش دهیم و این توانایی در ما وجود دارد؛ ما با آنها درگیر شدیم و آنها را تارو مار کردیم و مسلمانان باید در همین راستا با هم همکاری داشته باشند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان از جمهوری اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله خامنه ای و هم چنین از رئیس جمهور آقای دکتر روحانی و مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه طرف های فعال برای تحقق امرو وحدت تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته(چهارشنبه) ضیافت وحدت احزاب کشورهای اسلامی به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با حضور 42 رئیس و معاون 33 حزب از 21 کشور اسلامی در مرکز پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

گفتنی است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری این ضیافت با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی دیدار و در جریان برگزاری این مراسم قرار گرفت. 

کد N665058

وبگردی