آفتاب
صابری در گفتگو با مهر:

رفراندوم دیالوگ سیاسی غیر موثر/ایران نباید آمریکا را در منطقه نگه دارد

رفراندوم دیالوگ سیاسی غیر موثر/ایران نباید آمریکا را در منطقه نگه دارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی طرح موضوع برگزاری رفراندوم از سوی رئیس جمهور را بازی سیاسی خواند و گفت: این بازی سیاسی در فضای منطقه ای موجود دیالوگ غیر موثر است.

رضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فضای سیاسی جهان اسلام گفت: امروز در صحنه جهان تحولات بسیار مهمی وجود دارد و در این شرایط طرح موضوع برگزاری رفراندوم در خصوص مسائل داخلی موضوعی خارج از قواعد سیاسی است.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی این بازی سیاسی را در فضای بین المللی موجود به صلاح جامعه ندانست و گفت: کشور در شرایط خاص اقتصادی وجود دارد و مجلس باید ریل گذاری حرکت اقتصادی دولت را انجام داده و دولت نیز باید برای بهبود اوضاع تلاش کند. در این فضا سئوال مهم این است که آیا ما به فعالیت کارشناسی اقتصادی نیاز داریم و یا برگزار رفراندوم سیاسی؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام می کرد که بدنبال فعالیت کارشناسی و دوری از هرگونه سیاسی کاری است اما امروز اظهاراتی از طرف ایشان مطرح می شود که مسئله اساسی کشور نیست بلکه دیالوگ سیاسی غیر موثر است و فضای سیاسی کشور را درگیر مسائلی می کند که برای مردم مهم نیست.

وی ادامه داد: این بازیهای سیاسی مشکلات مردم را حل نمی کند بلکه جریانهای سیاسی از این موضوعات بدنبال فضای سیاسی خاصی هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر مسائل بین المللی بر مسائل داخلی کشور گفت: خاورمیانه در حال تغییرات اساسی است و آنچه دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد تحولات خاورمیانه است.

وی گفت: جریانهای حاکم بر سوریه، عراق و یمن اتفاقاتی نیست که دنیا به راحتی از کنار آن بگذرد. واقعیت این است که صحنه گردان این جریانات، مقاومت است نه مذاکرات.

صابری گفت: این موضوعات مهم صحنه سیاست خارجی را در منطقه تغییر خواهد داد و بر اقتصاد کشورمان نیز تاثیرگذار است.

وی گفت: گفتگو و مذاکرات برای کشور ما فایده ای جز رکود اقتصادی نداشته است. سرمایه گذاران ما معطل هستند و منتظرند ببینند تا شش ماه آینده چه اتفاقی می افتد؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه صدای خرد شدن استخوان های آمریکا در خاورمیانه شنیده می شود، گفت: این موفقیت را نمی توان با مذاکرات با ۱+۵ گره زد بلکه به مقاومت و ایستادگی جهان اسلام گره خورده است.

وی گفت: آمریکا در حال خروج از خاورمیانه است و ما نباید با عقد تفاهم نامه آمریکا را در منطقه نگه داریم.

کد N665042

وبگردی